Asistență și întrebări frecvente

Ce este M-Pass?

M-Pass sau Sistemul Național de Autentificare și Control a Accesului este un mecanism universal de autentificare în sistemele publice. În felul acesta, cetățenii și oamenii de afaceri vor folosi un singur nume de utilizator și parolă, sau alte mijloace de autentificare (semnătura digitală, identitatea electronică mobilă, mijloacele biometrice) pentru toate serviciile publice. M-Pass va fi disponibil cetățenilor odată cu lansarea primelor e-Servicii elaborate de Centrul de Guvernare Electronică, în vara acestui an.

Portalul servicii.gov.md este prezentat în variantă"beta". Ce înseamnă acest lucru?

"Beta" înseamnă produs în lucru. În paralel cu lansarea, lucrăm la publicarea altor servicii pe portal și la verificarea celor deja publicate. De asemenea, am depus eforturi pentru testarea produsului pe interior, dar nu excludem posibilitatea unor defecte.

Cât de corectă este informația de pe portal?

Ministerele și instituțiile responsabile de prestarea serviciilor au încercat sa ofere informații corecte și succinte pentru fiecare serviciu publicat. Dacă vă îndoiți de corectitudinea informației pentru un anumit serviciu, va rugam să contactați direct autoritatea responsabilă sau să ne contactați, completând formularul de aici.

Există divergențe între informația prezentată pe portal și cea prezentată pe paginile web ale autorităților publice? Care informație este corectă?

Vă rugăm să contactați autoritatea responsabilă de prestarea serviciului (datele le găsiți în secțiunea “Adresa și date de contact ale prestatorului” din fisa serviciului) pentru a preciza care informație este corecta. Alternativ, ne puteți contacta completând formularul de aici.

Am găsit o eroare în portal. Cum pot să o raportez?

Va rugăm sa o raportați completând formularul de aici și o vom corecta rapid.

Nu am găsit serviciul pe care îl căutam. Cum sa procedez?

Momentan pregătim publicarea celor peste 500 de servicii identificate, așa că sunt șanse mari ca serviciul pe care îl căutați să nu fie încă publicat. Dacă ne veți indica serviciile pe care doriți să le găsiți pe portal, vom încerca să le publicam în mod prioritar.

Există servicii de care cetățenii sau mediul de afaceri nu au nevoie. Le puteți exclude?

Cancelaria de Stat, împreună cu ministerele, este în proces de revizuire și consolidare a serviciilor publice, cu scopul de a oferi informații relevante despre acestea. În rezultat, s-ar putea ca unele servicii sa dispară, altele sa fie comasate sau să apară unele servicii noi, de interes pentru cetățeni.

Cum să procedez în cazul în care nu pot găsi pe portal informația de care am nevoie?

Cel mai simplu este să dați căutare. Platforma dispune de un sistem avansat de căutare. Dacă însă nici în acest caz nu reușiți să găsiți informația de care aveți nevoie, înseamnă că ea deocamdată nu este disponibilă pe platformă. Portalul a fost lansat în varianta de lucru “BETA” și se completează pe parcurs.

Vor fi disponibile și alte versiuni lingvistice ale portalului?

Momentan, informația despre servicii este prezentată în limba româna, iar după popularea portalului cu informație despre toate serviciile publice, portalul va putea fi accesat și în limbile rusă și engleză.