Carnet ATA pentru admitere temporară a mărfurilor

Obținerea carnetului ATA pentru admitere temporara a marfurilor. Pentru a obţine carnetul ATA, solicitantul sau reprezentantul său legal se va informa în prealabil, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova va asigura accesul la informaţiile (inclusiv, prin publicarea pe pagina web a CCI – www.chamber.md) despre:

a) posibilitatea acordării regimului de admitere temporară în ţara de destinaţie şi procedura tranzitării mărfurilor prin ţările terţe;

b) eventualele restricţii la admitere temporară şi exportul temporar de mărfuri, precum şi tranzitul în ţările terţe;

c) lista ţărilor care admit Carnetul ATA, precum şi anexele din Convenţia privind admiterea temporară, adoptată la Istambul, la 26.06.1990, acceptate de aceste ţări;

d) lista asociaţiilor emitente şi garante.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Carnetul ATA se eliberează la cererea solicitantului Carnetului ATA sau reprezentantului său legal care se completează prin accesarea platformei www.client.chamber.md.


    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Depunerea garanției

    Solicitantul Carnetului ATA este obligat să depună la CCI o garanţie care asigură achitarea drepturilor și taxelor de import şi a celorlalte sume reclamate în cazul nerespectării condiţiilor de admitere temporară sau tranzitului vamal al mărfurilor introduse pe teritoriul ţărilor respective.

    Garanţia poate fi constituită prin:

    1. depunerea mijloacelor bănești în numerar sau prin virament la contul indicat de CCI, efectuat în monedă națională;
    2. scrisoare de garanţie, emisă de o bancă;
    3. garanție, emisă de o companie de asigurare, acceptată de CCI.

    În cazuri temeinic justificate CCI poate accepta garanția în forma de:

    1. scrisoare de garanţie, emisă de solicitantul Carnetului ATA;
    2. contract în forma stabilită de legislația în vigoare.

    Termenul de valabilitate a garanției trebuie să fie de cel puțin 12 luni din data eliberării Carnetului ATA.

    CCI poate solicita depunerea garanţiei pe un termen de peste 12 luni din data eliberării Carnetului ATA, sau suplinirea garanţiei existente.

    Valoarea garanţiei se stabileşte la nivel care să asigure achitarea drepturilor şi taxelor de import de la 30% până la 110% din valoarea mărfurilor care constituie obiectul Carnetului ATA.

    Restituirea garanţiei este condiţionată de prezentarea dovezii de reimport. Drept dovadă de reimport se consideră Carnetul ATA perfectat corespunzător cu însemnele respective ale autorităților vamale sau alte probe concludente acceptate de СCI.


  • 3
    Pasul 3. Procesarea cererii

    Persoana responsabilă pentru recepţionarea documentelor (inclusiv a celor în format electronic) din cadrul CCI verifică cererea – declaraţie şi documentele anexate şi comunică solicitantului decizia referitor la îndeplinirea condiţiilor pentru emiterea carnetului ATA sau refuzul motivat.

  • 4
    Pasul 4. Eliberarea carnetului ATA

    În cazul în care decizia privind eliberarea carnetului ATA este pozitivă, carnetul ATA se va elibera de către Secța servicii comerț internațional la adresa: mun. Chișinău, str. Maria Cebotari 8.

  • 5
    Pasul 5. Refuzul eliberării carnetului ATA

    Drept temei pentru refuzul eliberării Carnetului ATA pot servi:

    1. necorespunderea condițiilor admiterii temporare a mărfurilor cu cele prevăzute în Convenția ATA;
    2. neprezentarea tuturor documentelor și datelor necesare pentru perfectarea Carnetului ATA;
    3. prezentarea documentelor și datelor neconforme;
    4. neachitarea serviciilor CCI.

    Decizia de refuz se aduce la cunoștința solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare din data depunerii cererii și documentelor anexate, cu indicarea motivelor refuzului.


The Chamber of Commerce and Industry of the Republic of Moldova
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.