Acordarea statutului de exportator aprobat

Statutul de exportator aprobat se aplică în comerțul preferențial cu țările Uniunii Europene, țările CEFTA, Republica Turcia, Ucraina, țările EFTA, conform Convenției regionale cu privire la regulile de origine preferențiale pan-euro-mediteraneene (Jurnalul Oficial al UE L 54/4 din 26 februarie 2013) în vigoare până la 31 decembrie 2025 sau în conformitate cu Convenția PEM revizuită, aprobată prin Decizia nr.1/2023 a Comitetului mixt în vigoare din 1 ianuarie 2025, precum și în comerțul cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord conform Protocolului I din Acordul de parteneriat strategic, comerț și cooperare între Republica Moldova și Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea se depune:

    • prin email, la adresa: vama@customs.gov.md
    • fizic, la Aparatul central al Serviciului Vamal

    docx

  • 2
    Pasul 2. Acceptul/refuzul de eliberare

    Dacă cererea este aprobată, solicitantul primește certificatul de exportator aprobat și este informat despre decizie. Certificatul se emite în două exemplare: unul pentru solicitant, iar celălalt rămâne la Serviciul Vamal, cu confirmarea primirii de către exportator, semnată și ștampilată.

    Dacă cererea este respinsă, solicitantul primește decizia motivată în scris, cu explicațiile despre cum poate contesta hotărârea

publicService.disclaimerCustoms service
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.