Acordarea autorizației de utilizare a procedurii simplificate de vămuire în cadrul regimului de tranzit 

În conformitate cu legislația vamală în vigoare, procedurile simplificate în cadrul regimului de tranzit pot fi aplicate pentru următoarele tipuri de autorizații:

1.    Autorizația de expeditor agreat permite expeditorului să inițieze proceduri de tranzit de la locația proprie, fără a prezenta mărfurile la biroul vamal de plecare.

2.    Autorizația de destinatar agreat permite primirea mărfurilor în regim de tranzit direct la locația declarată, fără obligația de a le prezenta la biroul vamal de destinație.

3.    Autorizația de destinatar agreat în sensul TIR se aplică pentru transporturile sub regimul TIR, permițând descărcarea mărfurilor în condiții speciale.

4.    Autorizația de utilizare a sigiliilor speciale permite operatorului economic să utilizeze sigilii speciale în cazul în care este necesară sigilarea pentru a asigura identificarea mărfurilor plasate sub regimul de tranzit, în conformitate cu reglementările tehnice și de securitate.


Documente (acte anexate):

1) certificatul de înregistrare a operatorului economic;

2) cazierul judiciar al persoanei care reprezintă legal operatorul economic în raporturile juridice cu Serviciul Vamal;

3) cazierul judiciar al angajatului operatorului economic responsabil cu reprezentarea acestuia faţă de Serviciul Vamal;

4) autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale/exonerării de garanţie, în cazul solicitării satutului de expeditor agreat;

5) autorizaţia de agent economic autorizat pentru simplificări vamale, după caz;

6) un model al sigiliului supus autorizării și o anexă cu amprenta și caracteristicile acestuia, în cazul cererii pentru autorizarea utilizării sigiliilor speciale;

7) documente confirmative privind îndeplinirea condiţiilor privind standardele practice de competenţă sau calificările care sunt în legătură directă cu activitatea desfăşurată;

8) documente confirmative privind îndeplinirea condiţiilor privind nivelul ridicat de control al operaţiunilor şi fluxului mărfurilor;

9) chestionar de autoevaluare conform anexei nr.1, Ordinul nr.462-o/2023

Documentele prevăzute la pct.2), 3), 7) şi 8) nu se depun în situaţia în care solicitantul are statut de operator economic autorizat pentru simplificări vamale, prevăzut la art. 36 alin. (3) lit. a) din Codul vamal

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea pentru autorizarea utilizării procedurilor simplificate trebuie depusă la Aparatul central al Serviciului Vamal prin intermediul Sistemului Informațional „Decizii Vamale” (SDV), care poate fi accesat pe platforma https://ecustoms.trade.gov.md/ Notă: În cazul indisponibilității SDV, solicitantul poate utiliza alte mijloace aprobate de Serviciul Vamal. Formularele cererilor pentru fiecare autorizație sunt prevăzute în Ordinul Serviciului Vamal nr. 462-O din 29.11.2023.

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Examinarea cererii

    Serviciul Vamal verifică întrunirea condițiilor necesare pentru acordarea autorizației, în termen de cel mult 20 de zile lucrătoare de la data primirii cererii. Dacă informațiile din cerere sunt incomplete, solicitantului i se acordă un termen de cel mult 20 de zile pentru completarea acestora.Cererea este considerată neacceptată dacă solicitantul nu furnizează informațiile necesare în termenul acordat.

  • 3
    Pasul 3. Acordarea autorizației de utilizare a procedurilor simplificate

    Serviciul Vamal emite decizia de autorizare în termen de 20 de zile lucrătoare de la acceptarea cererii. Decizia intră în vigoare la data comunicării acesteia către solicitant.


publicService.disclaimerCustoms service
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.