Autorizație pentru depunerea declarației simplificate sub forma unei înscrieri în evidențele declarantului

Autorizația permite declararea mărfurilor prin înregistrarea mărfurilor în evidenţele declarantului, care trebuie să conțină cel puțin datele unei declarații vamale simplificate, cu condiţia ca datele din declaraţia respectivă să fie la dispoziţia Serviciului Vamal, în sistemul electronic al declarantului, la momentul depunerii declaraţiei sub forma unei înscrieri în evidenţele declarantului.

Serviciul Vamal poate acorda, o derogare de la obligaţia prezentării mărfurilor doar în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

  • declarantul este un AEOC;
  • natura şi fluxul mărfurilor în cauză justifică acest lucru şi sunt cunoscute de către Serviciul Vamal;
  • subdiviziunea Serviciului Vamal care asigură supravegherea, are acces la toate informaţiile pe care le consideră necesare pentru a-şi putea exercita drepturile de examinare a mărfurilor în cazul în care acest lucru este necesar;
  • la momentul efectuării înscrierii în evidenţe, mărfurile nu mai fac obiectul prohibiţiilor sau restricţiilor, cu excepţia cazului în care există dispoziţii contrare în acest sens în autorizaţie.


publicService.steps.title

  • 1
    Depunerea cererii

    Transmiterea şi prelucrarea cererilor se efectuează prin intermediul Sistemului Informațional „Decizii Vamale”, accesând https://api.customs.gov.md/#/home. Cererea trebuie să se refere la oricare dintre următoarele regimuri: punere în liberă circulaţie; antrepozit vamal; admitere temporară; perfecţionare activă; perfecţionare pasivă; export şi reexport.

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Acordarea/refuzul de eliberare a autorizației

    Autorizaţia de depunere a unei declaraţii vamale simplificate, prin înscrierea în evidențele declarantului se acordă în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

    • solicitantul respectă criteriul stabilit la art. 39 Codul vamal al Republicii Moldova;
    • solicitantul dispune de proceduri satisfăcătoare de gestionare a licenţelor şi a autorizaţiilor acordate în conformitate cu măsurile de politică comercială;
    • solicitantul se asigură că angajaţii vizaţi primesc sarcina de a informa Serviciul Vamal, dacă sunt detectate dificultăţi de conformare la cerinţe şi stabileşte proceduri pentru a informa Serviciul Vamal cu privire la astfel de dificultăţi;
    • după caz, solicitantul a pus în aplicare proceduri satisfăcătoare de gestionare a licenţelor de import şi de export legate de interdicţii şi restricţii, inclusiv măsuri care permit diferenţierea mărfurilor care fac obiectul unor interdicţii sau restricţii de alte mărfuri, cu scopul de a asigura respectarea acestor interdicţii şi restricţii.

    Dacă se întrunesc toate condiţiile necesare în vederea luării unei decizii favorabile, aceasta se ia în termen de cel mult 30 de zile de la data acceptării cererii şi se comunică fără întârziere solicitantului;

    În cazul în care se stabileşte că cererea nu conţine toate informaţiile pentru luarea deciziei, solicitantului i se oferă un termen de cel mult 20 de zile, pentru prezentarea informaţiei necesare. Dacă solicitantul nu furnizează în acest termen informaţia solicitată, cererea nu este acceptată, cu informarea solicitantului;

    Data acceptării cererii este data la care a fost prezentată ultima informaţie solicitată de Serviciul Vamal;

    După prezentarea informaţiei solicitate, Serviciul Vamal adoptă decizia în cel mult 20 de zile, de la data acceptării cererii;


    publicService.channels.5.title

publicService.disclaimerCustoms service
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.