Certificat de bună stare de navigabilitate a navei
Certificatul de bună stare de navigabilitate constituie documentul Agenției Navale la care se anexează actele expertizelor, alte certificate, eliberate de către Agenția Navală și include informaţii privind datele tehnice de bază asupra navei şi a detaliilor acesteia.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunere solicitare
Cererea se depune prin accesarea butonului Solicită ( https://actpermisiv.gov.md/#/ep/permit/143), sau se depune la ghișeul Agenției pe adresa: mun. Chișinău, Șoseaua Hâncești, 53 și cu ajutorul specialistului de la ghișeu se încarcă în SI GEAP.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Procesarea cererii
În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal):
a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul:
- va primi și va înregistra corespunzător cererea și va primi documentele prezentate de solicitant, și
- va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator și
- va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru revizuire.
Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului, și documentele necesare.
b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul:
- va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor („certificatul constatator”) și
- în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente.
- 3Pasul 3. Examinarea cererii și achitarea serviciului
Autoritatea emitentă (specialistul) deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă (specialistul) va suspenda termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii.
În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de examinare a navei.
Organul emitent efectuează calculul preventiv în care include și cheltuielile pentru deplasare la locul de staționare a navei. Solicitantul este obligat până la demararea procesului de examinare a navei să achite 50% din calculul efectuat, după care se efectuează recalcularea, și se va prezenta solicitantului după efectuarea expertizei navei.
Achitarea serviciului poate fi realizată prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPAy.
publicService.channels.4.title - 4Pasul 4. Deplasarea expertului la bordul navei (în dependență de locul staționării navei) și examinarea tehnică a navei
- 5Pasul 5. Întocmirea raportului de examinare cu înaintarea prescripțiilor după caz
După efectuarea examinării navei, se perfectează acte de examinare, în care se indică starea tehnică a navei, deficiențele depistate și termenii de înlăturare a acestora.
În cazul când nava se află în stare tehnică corespunzătoare, specialistul înaintează propunerea pentru perfectarea actului permisiv. În cazul în care au fost depistate deficiențe, propunerea privind perfectarea actului permisiv va fi înaintată doar după înlăturarea acestor neajunsuri.
- 6Pasul 6. Perfectarea și eliberarea certificatului
Specialistul perfectează actul permisiv sau scrie o scrisoare de respingere, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, cu înștiințarea directă a solicitantului și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării, care se va examina și semna de directorul autorității emitente.
Când actul permisiv (scrisoarea) este gata, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică, descarcă actul permisiv și confirmă recepționarea documentului.
Recepționarul/specialistul tipărește actul permisiv, îl livrează solicitantului (sau reprezentantului său legal) și confirmă recepționarea.