Informarea despre locurile de muncă vacante
Scopul: De a facilita potrivirea dintre cererea și oferta de muncă, sprijinind atât angajatorii, cât și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă.Angajatorii au obligația de a informa despre toate locurile de muncă devenite vacante, inclusiv despre locurile de muncă vacante create şi/sau rezervate pentru angajarea persoanelor cu dizabilităţi în termen de 5 zile lucrătoare de la data la care au devenit vacante.
Beneficiarii: Angajatorii de pe teritoriul Republicii Moldova;
Persoanele în căutarea unui loc de muncă, inclusiv șomerii.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1 Declararea locurilor de muncă vacante
Informarea despre locul(urile) de muncă devenit(e) vacant(e) are loc prin 4 modalități:
Modalitatea nr.1 Depunerea formularului
Informarea în scris, prin prezentarea /transmiterea de către angajatori către Subdiviziunea teritorială în a cărei rază îşi au adresa juridică sau în a cărei rază este adresa locului de muncă a unui formular care va conține informația privind locul(urile) de muncă vacant(e). Formularul în original poate fi prezentat direct la sediul Subdiviziunii teritoriale, poate fi transmis prin poștă (în plic, pe suport de hârtie) sau poate fi expediată copia acestuia prin fax sau fotocopia prin e-mail.
Modalitatea nr.2 www.angajat.md
Publicarea de către angajatori a listei locurilor de muncă devenite vacante pe portalul www.angajat.md, fără obligativitatea informării în scris a Subdiviziunii teritoriale.
Modalitatea nr.3 Telefonic
Informarea prin telefon de către angajatori a Subdiviziunii teritoriale în a cărei rază îşi au adresa juridică sau în a cărei rază este adresa locului de muncă, despre locul(urile) de muncă devenit(e) vacant(e), fără obligativitatea informării în scris a Subdiviziunii teritoriale.
Modalitatea nr.4 Google Forms
Transmiterea de către angajatori a informației succinte despre locul(urile) de muncă devenit(e) vacant(e) către Subdiviziunea teritorială în a cărei rază îşi au adresa juridică sau în a cărei rază este adresa locului de muncă, utilizând Google Forms.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2 Verificarea și înregistrarea locurilor de muncă
Funcționarul subdiviziunii teritoriale verifică corectitudinea completării formularului de declarare a locurilor de muncă. În cazul în care informația despre locul(urile) de muncă vacant(e) este incompletă sau conține elemente discriminatorii bazate pe criterii de rasă, naţionalitate, origine etnică, limbă, religie, convingeri, sex, vârstă, dizabilitate, opinie, apartenență politică, avere, origine socială sau orice alt criteriu, angajatorul este informat și se solicită prezentarea informației despre locul(urile) de muncă devenit(e) vacante complete sau fără elemente discriminatorii.
publicService.channels.3.title - 3Pasul 3 Acordarea suportului la identificarea candidatului potrivit
Funcționarul subdiviziunii teritoriale identifică candidatul potrivit conform cerințelor înaintate de angajator, din rândul șomerilor și persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă înregistrate, eliberând acestora Fișa de repartizare pentru ocuparea locului de muncă. Candidatul se adresează la angajator în vederea ocupării locului de muncă. Angajatorul va completa Înștiințarea privind angajarea în câmpul muncii completând informația despre angajare sau motivul de refuz al angajării candidatului.
- 4Pasul 4 Închiderea locurilor de muncă vacante
În cazul în care locurile de muncă au fost ocupate sau nu mai sunt disponibile pentru angajare, angajatorul va informa subdiviziunea teritorială despre acest lucru. În cazul în care locul de muncă a fost declarat pe portalul www.angajat.md , angajatorul va radia locul de muncă înregistrat.