Buletin de identitate electronic al cetățeanului Republicii Moldova

Buletinul de identitate electronic este actul de identitate de uz intern, care se eliberează la solicitarea cetățeanului Republicii Moldova cu capacitate deplină de exercițiu. Buletinul de identitate electronic care conţine mijloacele semnăturii electronice şi certificatele cheilor publice, care se introduc în mediul de stocare electronică a datelor.

Buletinul de identitate electronic se eliberează pe termen de 10 ani.

Certificatele cheilor publice sunt valabile pe un termen de 2 ani, iar la expirarea acestui termen, la cererea titularului buletinului de identitate electronic valabil, se eliberează certificate noi conform tarifului stabilit. 

Expirarea termenului de valabilitate a certificatelor cheilor publice și/sau defectarea mediului de stocare electronică a datelor nu influențează valabilitatea buletinului de identitate.

Beneficiarii de înlesniri la eliberarea buletinului de identitate al cetăţeanului Republicii Moldova care solicită eliberarea buletinului de identitate ce conţine mijloacele semnăturii electronice şi certificatul cheilor publice achită diferenţa de tarif stabilit pentru aceste documente.

Buletinul de identitate electronic se eliberează în următoarele cazuri:

  1. la prima eliberare persoanelor cu vârsta peste 18 ani:care au obţinut paşaportul cetăţeanului Republicii Moldova;cetăţenilor Republicii Moldova domiciliaţi în localităţile din stânga Nistrului şi în municipiul Bender;care nu au avut niciodată acte de identitate;
  2. preschimbarea paşaportului de tip sovietic, buletinului de identitate provizoriu sau a actului de identitate provizoriu;
  3. schimbarea, modificarea, rectificarea sau completarea datelor cu caracter personal;
  4. constatarea inexactităţilor, neconformităţilor, falsurilor în înscrisurile din documente, furtului de identitate sau a identităţii false;
  5. schimbarea domiciliului;
  6. în caz de schimbare a denumirii sau a rangului localităţilor, străzilor, de renumerotare a imobilelor sau de rearondare a acestora, de înfiinţare a localităţilor, a străzilor; în caz de modificare, rectificare sau de completare a datelor adresei de domiciliu;
  7. în caz de pierdere, furt sau deteriorare;
  8. expirarea termenului de valabilitate;
  9. dobândirea sau redobândirea cetăţeniei Republicii Moldova;
  10. în caz de repatriere;
  11. la solicitarea titularului de a-l preschimba.

Cererea pentru eliberarea buletinului de identitate electronic se respinge în cazul în care solicitantul a prezentat informații frauduloase sau documentele prezentate sunt insuficiente, conțin divergențe, sunt nevalabile ori se constată că nu sunt autentice.

În cazul în care cererea pentru eliberarea actelor de identitate se respinge în condiţiile prevederilor legale, autoritatea competentă este obligată în termenul prevăzut pentru examinarea cererii să informeze solicitantul în scris sau prin mijloacele electronice de comunicare despre motivele care au stat la baza respingerii cererii.

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea pentru eliberarea buletinului de identitate electronic al cetățeanului Republicii Moldova și pentru eliberarea certificatelor cheilor publice se depune de către solicitant cu capacitate deplină de exercițiu la ghișeu, la orice serviciu de eliberare a actelor de identitate (SEAI), inclusiv din cadrul centrului multifuncţional al Agenţiei Servicii Publice.

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și examinarea cererii

    Preluarea imaginii faciale și scanarea amprentelor și a semnăturii. Întocmirea cererii-chestionar e-CA şi a cererilor electronice pentru eliberarea certificatelor cheilor publice (SAC şi SAN). Completarea pe suport de hârtie a cererilor pentru eliberarea certificatelor cheilor publice (modelul cererii STISC). Atribuirea statutului buletinului de identitate precedent „nevalabil/restituit titularului”. Procesarea comenzii.

  • 4
    Pasul 4. Înmânarea buletinului de identitate solicitantului

    Buletinul de identitate se eliberează la ghișeul subdiviziunii structurale a ASP, contra semnătură, personal titularului.

publicService.disclaimerPublic Services Agency
Public Services Agency
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.