Înregistrarea și\sau radierea din evidență la domiciliu sau la reședința temporară

Înregistrarea și/sau radierea din evidenţă la domiciliu sau la reşedinţa temporară

Evidenţa la domiciliu sau la reşedinţă este parte componentă a sistemului unic integru de înregistrare şi actualizare a datelor în cadrul Registrului de stat al populaţiei.

Înregistrarea persoanelor la domiciliu sau reşedinţă are drept scop evidenţa locuitorilor Republicii Moldova şi nu stabileşte drepturile acestora asupra spaţiului locativ.

Evidenţa locuitorilor se ţine prin înregistrarea la domiciliu şi/sau la reşedinţa temporară în locuințele proprietate publică sau proprietate privată, reglementate de Legea nr. 75/2015 cu privire la locuințe, sau în alte încăperi locuibile.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1 Depunerea cererii

    Solicitările se prezentă la Ghişeul unic de documentare a străinilor din cadrul IGM şi la serviciile teritoriale. Înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţă se efectuează în temeiul cererii solicitantului însoţită de următoarele documente:  actul de identitate de uz intern;  actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra spaţiului locativ; Radierea din evidenţă a persoanelor se efectuează:  la cererea solicitantului;  la schimbarea domiciliului sau a reşedinţei şi/sau în cazul emigrării autorizate;  la cererea proprietarului sau a coproprietarilor locuinţei, identificat(ţi) prin actul de identitate şi care prezintă documentul ce atestă dreptul de proprietate asupra acestui imobil.  la decizia de revocare sau la deces.

  • 2
    Pasul 2. Examinarea cererii și a pachetului de documente

    Înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţă se efectuează în temeiul cererii solicitantului însoţită de următoarele documente: - actul de identitate de uz intern; - actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra spaţiului locativ;

     Radierea din evidenţă a persoanelor se efectuează: - la cererea solicitantului; - la schimbarea domiciliului sau a reşedinţei şi/sau în cazul emigrării autorizate; - la cererea proprietarului sau a coproprietarilor locuinţei, identificat(ţi) prin actul de identitate şi care prezintă documentul ce atestă dreptul de proprietate asupra acestui imobil; - la decizia de revocare sau la deces.

  • 3
    Pasul 3. Întroducerea datelor în Registrul de stat al populației

    Înregistrarea la domiciliu sau la reședință, radierea din evidență se efectuează prin introducerea datelor in Registrul de stat al populației.

Inspectoratul General pentru Migrație
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.