Autorizație pentru activitatea particulară de pază.
Document emis în condițiile legii de autoritatea competentă, prin care atestă dreptul funcționării persoanelor juridice în domeniu de prestare serviciilor particulare de pază.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea solicitării
Obținerea autorizației pentru activitatea particulară de pază, poate fi solicitată atât la ghișeul instituției cât și online prin accesarea butonului Solicită.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Procesarea și examinarea cererii
- 3Pasul 3. Perfectarea și eliberarea Autorizației
Autorizația poate fi recepționată din SIA GEAP (sistemul de gestionare a actelor permisive) sau poate fi recepționată la ghișeul instituției.
- publicService.costs.timeWord publicService.costs.cost publicService.costs.paymentWord publicService.costs.paymentPriceReperfectarea autorizaţiei şi/sau eliberarea copiei de pe aceasta, inclusiv în cazul extinderii activităţii autorizate pe o nouă adresă (filială, subdiviziune separată).
- publicService.costs.timeWord publicService.costs.cost publicService.costs.paymentWord publicService.costs.paymentPriceDuplicatul autorizaţiei pentru activitatea particulară de pază.
- publicService.costs.timeWord publicService.costs.cost publicService.costs.paymentWord publicService.costs.paymentPricePrelungirea autorizaţiei pentru activitatea particulară de pază.
- publicService.costs.timeWord publicService.costs.cost publicService.costs.paymentWord publicService.costs.paymentPriceEliberarea autorizației pentru activitatea particulară de pază.
Pentru conducătorul organizației particulare de pază:
a) extrasul din ordinul privind numirea în funcţie a conducătorului organizaţiei particulare de pază sau copia procesului-verbal al şedinţei asociaţilor privind numirea în funcţie a administratorului organizaţiei;
Declarația pe propria răspundere privind multiplicarea semințelor sau contractul de producere a semințelor, încheiat cu amelioratorul sau cu menținătorul
c) copia diplomei de studii superioare;
d) copia certificatului de absolvire a cursurilor de calificare sau copia carnetului de muncă ce confirmă activitatea de cel puţin 3 ani în organizaţii specializate de pază ori dovada că a activat ca angajaţi atestaţi în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării, Serviciului de Informaţii şi Securitate, Poliției de Frontieră, Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat, Centrului Național Anticorupție şi Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor;
e) certificat de la medicul narcolog, eliberat cu cel mult 12 luni înainte de data depunerii cererii;
f) certificat de la medicul psihiatru, eliberat cu cel mult 12 luni înainte de data depunerii cererii;
g) declarația pe propria răspundere cu privire la lipsa antecedentelor penale și contravenționale.
Pentru activitate: (genul de activitate pază fizică).
a) copia de pe documentul care atestă înregistrarea întreprinderii (doar numai genurile de activitate care se permit pentru organizația particulară de pază);
b) dovada dreptului de proprietate sau de locaţiune asupra spațiului în care se va desfăşura activitatea autorizată (spațiu cu destinație nelocativă);
c) Regulamentul de activitate, aprobat de către administratorul organizației;
d) modelul legitimaţiei, aprobat de către administratorul organizației;
e) modelul siglei organizaţiei, aprobat sau care urmează a fi aprobat de către administratorul organizației și organul de specialitate al Ministerul Afacerilor Interne;
f) lista angajaților (N.P.P, data, luna și anul nașterii, IDNP persoanei).
Pentru genul de activitate (exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor).
La solicitarea genului de activitate ,,exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor” la cerere se vor anexa actele prevăzute ,,Pentru conducător” și ,,Pentru activitate”.
a) dovada dreptului de proprietate sau de locațiune a spaţiilor destinate pentru funcţionarea dispeceratului de pază centralizat (spațiu cu destinație nelocativă);
b) certificatul naţional sau internaţional al calităţii pentru dispeceratul de pază centralizat, cu indicarea gradului de securitate corespunzător, conform normelor legislației Uniunii Europene;
Copy of the release order (disposition, decision) from the last workplace for persons who have been active in the last 24 calendar months preceding the date of registration.
If the documents are registered in the Informational System for personalization of study documents (SIPAS), they are not presented.
d) dovada corespunderii încăperilor cerinţelor securităţii antiincendiare;
e) dovada corespunderii încăperilor cerinţelor securităţii electrice (eliberat cu cel mult 3 ani înainte de data depunerii cererii);
g) certificatul naţional sau internaţional al calităţii pentru echipamentul radio, cu indicarea gradului de securitate corespunzător, conform normelor legislației Uniunii Europene;
h) dovada permisiunii pentru utilizarea frecvenţelor radio;
i) dovada frecvenţelor utilizate (frecvenţa pentru date și frecvenţa pentru voce);
j) lista operatorilor dispeceratului de pază centralizat (N.P.P, data, luna și anul nașterii, IDNP persoanei);
Copiile facturilor de cumpărare a mărfii pentru export, în cazul în care solicitantul nu este titular de autorizaţie pentru colectarea obiectelor regnului vegetal și a cumpărat marfa de la un titular al autorizației pentru colectarea obiectelor regnului vegetal
l) lista automobilelor dotate şi echipate conform cerinţelor stabilite sau contractul de prestare a serviciilor privind reacționarea grupelor mobile.
Pentru genul de activitate (proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare).
La solicitarea genului de activitate ,,proiectarea, instalarea și întreținerea sistemelor de alarmare” la cerere se vor anexa actele prevăzute ,,Pentru conducător” și ,,Pentru activitate”.
a) copia buletinului specialistului;
b) copia diplomei de studii medii sau superioare de specialist în calculatoare, automatică și informatică sau electronică;
c) contractul de muncă a specialistului;
d) dovada corespunderii încăperilor cerinţelor securităţii electrice (eliberat cu cel mult 3 ani înainte de data depunerii cererii);
e) procesul-verbal privind măsurarea rezistenţei legăturii cu pământul (eliberat cu cel mult 3 ani înainte de data depunerii cererii);
f) dovada corespunderii încăperilor cerinţelor securităţii antiincendiare.
Pentru genul de activitate (colectarea/încasarea valorilor importante).
Genul de activitate ,,colectarea (încasarea) valorilor importante, precum și transportul, paza şi însoţirea încărcăturilor/valorilor importante, a bunurilor personale” se va solicita doar în cazul în care solicitatul dispune de genul de activitate ,,exploatarea dispeceratelor de monitorizare a alarmelor” sau intenționează să desfășoare acest gen de activitate.
a) lista automobilelor ( blindate/semiblindate ) echipate cu lumini giratorii de culoare albă și semnal sonor special precum și cu însemnele distinctive ale organizației de pază;
b) dovada dotării automobilelor cu dispozitive tehnice de pază și de alarmare și de transmisiune radio pe frecvențele utilizate;
c) proiectul contractului de prestare a serviciului de încasare, încheiat cu o instituție financiar bancară sau cu un alt agent economic care operează cu mijloace financiare;
d) nota informativă privind autoevaluarea solicitantului din perspectiva reputației de afaceri (având la bază analiza declarației pe propria răspundere, situația financiară, resursele tehnice și de personal, certificatul de cazier judiciar, în baza cărora organul de poliție emitent va concluziona corespunderea organizației de pază la cerințele pentru prestarea serviciului);
e) planul de analiză și gestionarea a riscurilor asociate procesului de colectare și încasare a valorilor importante;
f) descrierea modului de efectuarea a activități de colectare și încasare a valorilor importante.
Legea nr. 283/2003 privind activitatea particulară de detectiv şi de pază.
Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător.
DECISION No. 200 of 03-27-1995 on the approval of the Regulation regarding the tariffs for the execution of research-testing-experimental works of phytosanitary products and fertilizers and how to use the accumulated funds
Petițiile sau deciziile de acordare/neacordare a autorizației se depun/contestă în ordinea prevăzută de Codul administrativ al RM, la sediul INSP pe adresa: mun. Chişinău, str. Doina 102, MD 2059.