Înregistrarea dactiloscopică obligatorie
Înregistrare dactiloscopică de stat – activitate, desfăşurată de organele abilitate, privind colectarea, evidenţa, păstrarea, clasificarea, sistematizarea şi furnizarea datei dactiloscopice, stabilirea şi confirmarea identităţii persoanelor.
Înregistrării dactiloscopice obligatorii sînt supuse următoarele categorii de persoane:
1) cetăţenii Republicii Moldova care își fac serviciul în:
a) Ministerul Afacerilor Interne;
b) Ministerul Apărării;
c) Serviciul de Informaţii şi Securitate;
d) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat;
f) Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
g) Procuratură;
h) Centrul Naţional Anticorupţie;
i) Serviciul Vamal;
j) Serviciul Fiscal de Stat;
2) membrii echipajelor aeronavelor de stat şi private din Republica Moldova;
3) conducătorii mijloacelor de transport auto, cu excepția celor care au renunțat la numărul de identificare de stat;
4) cetăţenii Republicii Moldova, şi străinii care, din motive de sănătate ori de vîrstă, sînt incapabili să comunice date privind identitatea lor, dacă aceste date nu pot fi obţinute în o altă modalitate;
5) cetăţenii Republicii Moldova, şi străinii care se află sub urmărire penală, care sînt învinuiţi sau condamnaţi pentru infracţiuni ori supuşi arestului contraventional;
6) străinii sosiţi în Republica Moldova în căutare de azil care au depus cerere pentru a li se acorda azil politic ori un alt fel de azil sau pentru a li se atribui statut de refugiat.
Înregistrării dactiloscopice obligatorii sînt supuse toate cadavrele neidentificate.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Colectarea datei dactiloscopice
Dactiloscopierea propriu-zisă - procedură descrisă în Legea Nr. 1549 din 19-12-2002 cu privire la înregistrarea dactiloscopică de stat
- 2Pasul 2. Depunerea datelor dactiloscopice
Datele dactiloscopice pe suport material colectate în cadrul CTCEJ se expediază către Serviciul Tehnologii Informaționale al Ministerului Afacerilor Interne care efectuează, în exclusivitate, evidenţa, clasificarea şi păstrarea acestora. Exemplarul de suport material expediat Serviciului Tehnologii Informaționale al Ministerului Afacerilor Interne, suplimentar la data dactiloscopică, trebuie să conţină: a) numele, prenumele, patronimicul, codul personal, cetăţenia, sexul, data şi locul naşterii, domiciliul sau reşedinţa, datele privind antecedentele penale ale persoanei supuse înregistrării dactiloscopice obligatorii; b) motivul şi data înregistrării dactiloscopice; c) denumirea organului care a înregistrat data dactiloscopică.
- 3Pasul 3. Păstrarea, sistematizarea şi folosirea datei dactiloscopice
Păstrarea, sistematizarea şi folosirea datei dactiloscopice este prevăzută de Legea Nr. 1549 din 19-12-2002 cu privire la înregistrarea dactiloscopică de stat.