Carnet ATA pentru admitere temporară a mărfurilor

Pentru a obţine carnetul ATA, solicitantul sau reprezentantul său legal se va informa în prealabil, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova va asigura accesul la informaţiile (inclusiv, prin publicarea pe pagina web a CCI – www.chamber.md) despre:

a) posibilitatea acordării regimului de admitere temporară în ţara de destinaţie şi procedura tranzitării mărfurilor prin ţările terţe;

b) eventualele restricţii la admitere temporară şi exportul temporar de mărfuri, precum şi tranzitul în ţările terţe;

c) lista ţărilor care admit Carnetul ATA, precum şi anexele din Convenţia privind admiterea temporară, adoptată la Istambul, la 26.06.1990, acceptate de aceste ţări;

d) lista asociaţiilor emitente şi garante.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Carnetul ATA se eliberează la cererea solicitantului Carnetului ATA sau reprezentantului său legal care se completează prin accesarea butonului Solicită.

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Depunerea garanției

    Solicitantul Carnetului ATA este obligat să depună la CCI o garanţie care asigură achitarea drepturilor și taxelor de import şi a celorlalte sume reclamate în cazul nerespectării condiţiilor de admitere temporară sau tranzitului vamal al mărfurilor introduse pe teritoriul ţărilor respective.Garanţia poate fi constituită prin:depunerea mijloacelor bănești în numerar sau prin virament la contul indicat de CCI, efectuat în monedă națională;scrisoare de garanţie, emisă de o bancă;garanție, emisă de o companie de asigurare, acceptată de CCI.În cazuri temeinic justificate CCI poate accepta garanția în forma de:scrisoare de garanţie, emisă de solicitantul Carnetului ATA;contract în forma stabilită de legislația în vigoare.

    Garanția pentru Carnetul ATA trebuie să fie valabilă cel puțin 12 luni. CCI poate cere ca garanția să fie mai mare sau să fie completată, dacă este nevoie.

    Valoarea garanției acoperă taxele vamale și se calculează între 30% și 110% din valoarea mărfurilor.

    Garanția se returnează după ce se dovedește că mărfurile s-au întors în țară, prin Carnetul ATA sau alte documente acceptate de CCI.


  • 3
    Pasul 3. Procesarea cererii

    Persoana responsabilă pentru recepţionarea documentelor (inclusiv a celor în format electronic) din cadrul CCI verifică cererea – declaraţie şi documentele anexate şi comunică solicitantului decizia referitor la îndeplinirea condiţiilor pentru emiterea carnetului ATA sau refuzul motivat.

  • 4
    Pasul 4. Eliberarea carnetului ATA

    Carnetul ATA se va elibera de către Secța servicii comerț internațional la adresa: mun. Chișinău, str. Maria Cebotari 8.

Торгово-промышленная палата Республики Молдова
buttons.more
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.