Autorizarea, redactarea, coordonarea textelor publicitare

Serviciul este prestat persoanelor juridice – furnizori de publicitate pentru a asigura o corectitudine lingvistică maximă (ortografică, terminologică, gramaticală, sintactică și stilistică) a textelor cu mesaje publicitare.

Cerințe față de solicitant:

Publicitatea trebuie să fie identificată fără ca consumatorul de publicitate să dețină cunoştinţe speciale. Publicitatea trebuie să conțină informații ce corespund realității. 

Este interzisă:

  • publicitatea subliminală;
  • publicitatea înșelătoare;
  • publicitatea imorală;
  • publicitatea discriminatorie;
  • publicitatea sexistă;
  • publicitatea care poate provoca panică, poate instiga la violenţă sau la acţiuni periculoase, în măsură să prejudicieze sănătatea ori să ameninţe securitatea oamenilor;
  • publicitatea care încurajează, în mod direct sau indirect, un comportament contrar legii;
  • publicitatea care conține în mod nejustificat imagini ale unor situații periculoase, acțiuni, exerciții, obiceiuri, prin care sunt ignorate securitatea sau mijloacele de securitate;
  • publicitatea prin care se denigrează produse, servicii sau profesii, chiar fără a fi menționate explicit;
  • publicitatea care utilizează neautorizat simbolica de stat a Republicii Moldova sau a altor state;
  • publicitatea care nu este însoțită de datele de identificare în publicitate și/sau mijloacele de individualizare ale furnizorului de publicitate sau ale difuzorului de publicitate;
  • publicitatea care conține un text necorespunzător din punctul de vedere al normelor ortografice curente.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) depune cererea și documentele necesare pentru verificarea textului publicitar din punct de vedere lingvistic:mun. Chişinău, str. Aleksandr Pușkin, nr.47, etajul 3, bir. 324; 325;la adresa de email: terminologie@asp.gov.md.

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Examinarea / Aprobarea / Perfectarea certificatului

    La examinare, specialistul consultă cadrul legal, alte surse de informaţie: dicţionare, enciclopedii tipărite şi electronice. Dacă textul publicitar corespunde lingvistic, imaginea /macheta cu textul publicitar se semnează de către specialistul Secţiei, împuternicit conform fişei de post, cu aplicarea ştampilei „APROBAT”.

    Specialistul perfectează proiectul Certificatului de aprobare a textului publicitar pe blancheta cu antet a Departamentului înregistrare şi licenţiere a unităţilor de drept al ASP (Secţia de terminologie şi servicii lingvistice), în 2 exemplare, dintre care unul pentru solicitant, iar altul pentru dosarul de evidenţă a solicitantului şi prezintă (împreună cu cererea, imaginea/macheta aprobată şi dovada achitării taxei) şefului Secţiei spre semnare.

    Perfectarea Certificatului de aprobare a textului publicitar/sloganului elaborat. Imaginea/macheta cu textul publicitar cu ştampila „APROBAT” şi semnată de către specialistul Secţiei va fi anexată la certificat şi constituie parte integrantă a acestuia.

  • 4
    Pasul 4. Eliberarea certificatului de aprobare

    Certificatul de aprobare a textului publicitar şi imaginea/macheta cu textul publicitar cu ştampila „APROBAT” se eliberează solicitantului. În cazul în care textul necesită a fi redactat, specialistul pe imagine/machetă scrie textul publicitar redactat, sub semnătură. În acest sens, solicitantul prezintă, suplimentar, la cerere imaginea/macheta cu textul publicitar redactat.

Агентство государственных услуг
buttons.more
publicService.allowsMPower
publicService.allowsMPowerLink
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.