Radierea din Registrul de stat al persoanelor juridice şi al întreprinzătorilor individuali
Decizia, lichidării persoanei juridice sau întrepinzătorului individual.
Cerinţe faţă de solicitant:
- corespunderea documentelor depuse pentru înregistrare cerinţelor prevăzute de lege;
- respectării termenului de depunere a documentelor pentru înregistrarea de stat;
- declarării datelor privind beneficiarii efectivi ai persoanei juridice;
- pe numele persoanei juridice sau întreprinzătorului individual nu au fost aplicate interdicţii de înregistrare emise de instanţa judecătorească sau de executorul judecătoresc;
- asociatul/administratorul/beneficiarul efectiv să nu facă parte din lista persoanelor, grupurilor şi entităţilor implicate în activităţi teroriste, potrivit Legii nr.308 din 22.12.2017 cu privire la prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului;
- documentele pentru înregistrarea de stat se perfectează în limba de stat şi se depun de către lichidator/administrator/întreprinzătorul individual sau de către reprezentantul acestuia, împuternicit prin procură autentificată în modul stabilit de lege;
- radierea persoanei juridice din Registrul de stat se efectuează dacă persoana juridică a publicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova avizul de reorganizare sau de lichidare şi nu are datorii la bugetul public naţional conform datelor prezentate de către Serviciul Fiscal de Stat organului înregistrării de stat în sistemul informațional automatizat „Contul curent al contribuabilului”, prin intermediul platformei de interoperabilitate instituite de Guvern, fără implicarea solicitantului înregistrării.
Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Cererea este depusă de către solicitant sau reprezentantul său legal (MPower) cu prezentarea documentelor necesare pentru înregistrarea de stat a persoanei juridice prin următoarele modalități:1) la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului;2) prin intermediul poştei electronice la adresa de email: inregistrare.ud@asp.gov.md; 3) prin scrisoare recomandată remisă la adresa poştală: str. Puşkin A., 47, mun. Chişinău.
- 2Pasul 2. Achitarea serviciului
Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay: https://mpay.gov.md/
- 3Pasul 3. Procesarea și Examinarea
Procesarea cererii: Registratorul în domeniul înregistrării de stat: primește și înregistrează corespunzător cererea privind înregistrarea de stat a persoanei juridice și recepționează documentele prezentate de solicitant;eliberează avizul de plată;eliberează bonul de confirmare a primirii cererii;deschide dosarul de evidență, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor stabilite de lege. Examinarea cererii: În cazul depunerii setului complet de acte prevăzute expres de legislație:verifică identitatea și capacitatea de exercițiu a fondatorului(lor) și administratorului(lor) - persoane fizice;examinează cererea și documentele prezentate pentru înregistrarea de stat a persoanei juridice, în vederea corespunderii acestora cerințelor stabilite de lege;efectuează înregistrarea de stat a persoanei juridice cu emiterea deciziei privind înregistrarea de stat. Amânarea de eliberare: în cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, registratorul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția reexaminarea cererii.
- 4Pasul 4. Eliberarea deciziei
Decizia de înregistrare a faptului radierii din Registrul de stat se eliberează la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului, solicitantului personal, reprezentantului său legal sau cu utilizarea, după caz, a împuternicirilor de reprezentare eliberată prin intermediul SI MPower.
Informația privind faptul înregistrării fiind ulterior disponibilă pe portalul guvernamental al cetățeanului/ al antreprenorului MCabinet după autentificare cu semnătură electronică.