Extras din Registrul de stat al populaţiei (inclusiv electronic)

Extras (adeverință) din registru – reprezintă reproducerea unei părţi din Registrul de stat al populaţiei sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice, pe suport de hârtie (eliberată pe blanchetă tipizată) sau sub formă de document electronic (pentru depunerea cererii este necesară semnătura electronică), de tip PDF, care va fi plasat pe Portalul guvernamental al cetățeanului (MCabinet) .

Extrasul ce conţine date din Registrul de stat al populaţiei sau din alte resurse informaționale ale Agenției Servicii Publice (adeverință) se eliberează pe blanchetă tipizată, la solicitarea persoanelor fizice, privind:

  • înregistrarea la domiciliu și/sau la reşedinţa temporară sau lipsa acesteia e;
  • eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora e;
  • apartenenţa la cetăţenia Republicii Moldova e;
  • renunţarea sau retragerea cetăţeniei Republicii Moldova e;
  • atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP) e;
  • eliberarea actelor de identitate cu date personale anterioare;
  • neapartenenţa la cetăţenia Republicii Moldova;
  • dobândirea cetăţeniei Republicii Moldova;
  • persoanele înregistrate la domiciliu și/sau la reşedinţa temporară la o adresă concretă;
  • eliberarea autorizaţiei de emigrare;
  • componenţa familiei;
  • repatrierea cetăţenilor Republicii Moldova;
  • alte informaţii ce se conţin în Registrul de stat al populației.

Cererea pentru eliberarea adeverințelor se depune personal sau de reprezentantul împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție sau prin reprezentantul împuternicit în baza semnăturii electronice şi consemnată în Sistemul informațional automatizat ,,Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice” (MPower).

Depunerea cererii de către alte persoane se admite în următoarele situaţii speciale: 

  • în cazul copilului, inclusiv al celui cu statut de copil rămas fără ocrotire părintească sau cu statut de copil rămas temporar fără ocrotire părintească asupra căruia este instituită tutela sau curatela, în calitate de solicitant acţionează reprezentantul legal al acestuia (unul dintre părinţi, tutorele, curatorul). În noţiunea de copil nu se încadrează minorul care a dobândit capacitatea deplină de exerciţiu până la împlinirea vârstei de 18 ani în condiţiile art.26 alin.(2) şi (3) din Codul civil al Republicii Moldova;
  • în cazul copilului ai cărui părinţi sînt minori sau al cărui unic părinte este minor, în calitate de solicitant acţionează reprezentantul legal al părinţilor minori/al unicului părinte minor;
  • în cazul copilului separat de părinţi, inclusiv al celui plasat în serviciul de plasament de tip familial, cu excepția serviciului tutelă/curatelă, sau în serviciul de plasament de tip rezidențial, cererea se depune de către autoritatea tutelară teritorială în a cărei rază de competență teritorială este locul aflării sau locul de plasament al copilului, cu prezența obligatorie a acestuia;
  • în cazul persoanei supuse măsurii de ocrotire judiciară sub forma tutelei, în calitate de solicitant acţionează reprezentantul legal al acesteia (tutorele), cu prezenţa obligatorie a persoanei reprezentate;
  • în cazul persoanei imobilizate, al persoanei aflate la tratament prin constrângere, al persoanei aflate în arest preventiv sau în detenţie, cererea pentru eliberarea adeverinţei poate fi depusă prin reprezentantul împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcţie ori prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice.

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea pentru eliberarea adeverinţelor se depune:

    1) online prin accesarea butonului Solicită, pentru eliberarea extrasului privind: înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia; eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora; apartenența la cetățenia Republicii Moldova; pierderea cetățeniei Republicii Moldova; atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP). Pentru depunerea cererii este necesară semnătura electronică (extrasele emise se vor elibera exclusiv în formă electronică pe Portalul cetățeanului MCabinet).

    2) la orice serviciu de eliberare a actelor de identitate (SEAI), inclusiv din cadrul centrului multifuncţional al Agenţiei Servicii Publice;

    3) prin comandarea serviciului la numerele de telefon ale Serviciului suport clienți (14 909 sau (022) 25 70 70), pentru eliberarea extrasului privind: eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora; apartenenţa la cetăţenia Republicii Moldova; înregistrarea la domiciliu/reşedinţa temporară sau lipsa acesteia; autorizarea emigrării.

    4) la centrele unificate de prestare a serviciilor publice (CUPS) din cadrul Autorităţilor publice locale (APL), pentru eliberarea extrasului privind: eliberarea actelor de identitate sau lipsa acestora; înregistrarea la domiciliu și/sau la reședința temporară sau lipsa acesteia; persoanele înregistrate la domiciliu şi/sau la reşedinţa temporară la o adresă concretă; eliberarea actelor de identitate cu date personale anterioare; renunţarea sau retragerea cetăţeniei Republicii Moldova; autorizarea emigrării; atribuirea numărului de identificare de stat al persoanei fizice (IDNP); repatrierea cetăţenilor Republicii Moldova.

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciul

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și examinarea cererii pentru eliberarea extrasului pe suport de hârtie.

    Identificarea persoanei, verificarea documentelor prezentate pentru eliberarea adeverinţei; Întocmirea comenzii introducerea informaţiei despre comandă şi salvarea datelor formularului; Completarea cererii; Imprimarea declaraţiei/declaraţiilor/consimţământului la prelucrarea datelor cu caracter personal; Transmiterea cererii recepţionate şi a documentelor aferente; Întocmirea textului adeverinţei și înregistrarea acesteia.

  • 4
    Pasul 4. Eliberarea extrasului

    Înmânarea extrasului (pe suport de hârtie) care conţine informaţia din Registrul de stat al populaţiei sau din alte resurse informaţionale ale ASP la ghișeul subdiviziunii ASP sau rezultatul serviciului va reprezenta un Extras sub formă de document electronic (de tip PDF), care va fi plasat pe Portalul guvernamental al cetățeanului (MCabinet). Extrasul emis va fi generat în mod automat, va conține informațiile solicitate din Registrul de stat al populației, un cod QR și va fi semnat cu semnătura electronică a conducătorului Agenției Servicii Publice.

    publicService.channels.5.title

Агентство государственных услуг
buttons.more
publicService.allowsMPower
publicService.allowsMPowerLink
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.