Înregistrarea și\sau radierea din evidență la domiciliu sau la reședința temporară
Acest serviciu îți permite să te înregistrezi sau să fii scos din evidență la adresa unde locuiești – fie domiciliul, fie reședința temporară. Înregistrarea are rolul de a menține actualizate datele despre locuitorii Republicii Moldova în Registrul de stat al populației și nu îți oferă drepturi de proprietate asupra locuinței.
Evidența se face pentru orice tip de locuință – fie ea proprietate publică, privată sau un alt spațiu locuibil – conform legislației în vigoare.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1 Depunerea cererii
Cererile se depun la Ghişeul unic de documentare a străinilor din cadrul IGM şi la serviciile teritoriale.
- 2Pasul 2. Examinarea cererii și a pachetului de documente
Înregistrarea la domiciliu sau la reşedinţă se efectuează în temeiul cererii solicitantului însoţită de următoarele documente: - actul de identitate de uz intern; - actul ce atestă dreptul de proprietate sau de folosinţă asupra spaţiului locativ;
Radierea din evidenţă a persoanelor se efectuează: - la cererea solicitantului; - la schimbarea domiciliului sau a reşedinţei şi/sau în cazul emigrării autorizate; - la cererea proprietarului sau a coproprietarilor locuinţei, identificat(ţi) prin actul de identitate şi care prezintă documentul ce atestă dreptul de proprietate asupra acestui imobil; - la decizia de revocare sau la deces.
- 3Pasul 3. Întroducerea datelor în Registrul de stat al populației
Înregistrarea la domiciliu sau la reședință, radierea din evidență se efectuează prin introducerea datelor in Registrul de stat al populației.