Inspecții tehnice echipamente electrotehnice a navei de navigație interioară - efectuarea inspecției periodice
Inspecția periodică a echipamentelor electrotehnice ale navelor de navigație interioară se efectuează pentru verificarea conformității cerințelor tehnice prevăzute în Hotărârea Guvernului nr.723/2023 pentru aprobarea normelor și standardelor privind examinarea tehnică a navelor de navigație interioară și de recunoaștere a societăților de clasificare de navigație interioară, și Ordinului Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale Nr. 49 /2024 cu privire la publicarea Standardului european de stabilire a cerințelor tehnice pentru navele de navigație interioară ES-TRIN 2021/1.
Inspecția include examinarea documentației referitoare la echipamentele electrotehnice ale navei, cum ar fi:
1) sistemele de navigație/ de propulsie/ iluminarea de navigație și de urgență/ sistemelor și echipamentelor de comunicație;
2) lista echipamentelor electrice (tablouri de distribuție/ generatoare/ motoare electrice/ acumulatoare/ echipamente de navigație/ de comunicație/ de iluminat);
3) cărți tehnice și manuale ale echipamentelor electrice;
4) documentația privind protecția antiincendiară în zonele cu instalații/ echipamente electrice;
5) schemele electrice de principiu;
6) planurile de cablaj.
În cadrul inspecției:
1) se verifică starea izolării cablajului și rezistenței la suprasarcină;
2) se verifică corespunderea cu standardele aplicabile a cablurilor/ instalațiilor/ echipamentelor/ componentelor sistemelor și instalațiilor electrice;
3) se desfășoară teste de funcționare la diferite regimuri de exploatare.
Solicitantul poate fi o persoană juridică sau fizică – proprietarul navei sau orice altă entitate ori persoană, precum administratorul sau navlositorul, căreia proprietarul i-a încredințat responsabilitatea exploatării navei și care, asumându-și această responsabilitate, a consimțit să preia toate sarcinile și obligațiile care decurg din aceasta.
În cazul în care solicitantul nu are calitatea de rezident al Republicii Moldova, depunerea documentelor necesare poate fi realizată prin intermediul unui reprezentant împuternicit, desemnat în conformitate cu prevederile legislației naționale.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea/Înregistrarea dosarului
Depunerea/Înregistrarea dosarului la sediul ANRM (ghișeu):mun. Chișinău, șos. Hâncești 53, etaj.5, sau prin intermediul poștei electronice: info@narm.md
- 2Pasul 2. Achitarea serviciului
Achitarea serviciului prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay
- 3Pasul 3. Procesarea și Examinarea
1) Examinarea inițială a cererii și dosarului;
2) Formarea grupului de inspecție;
3) Examinarea dosarului, actelor prezentate;
4) Coordonarea cu compania privind locul și data efectuării inspecției;
5) Elaborarea planului de examinare;
6) Asigurarea logisticii pentru deplasarea și cazarea grupului de inspectori;
7) Desfășurarea inspecției la fața locului;
8) Întocmirea proiectului raportului de inspecție
- 4Pasul 4. Emiterea/amânarea emiterii /refuzul emiterii/ - Certificatului navei de navigație interioară
Emiterea/amânarea emiterii /refuzul emiterii/ - Certificatului navei de navigație interioară, cu aplicarea pe acesta a vizei de efectuare a inspecției periodice.
Tarif: 6300 lei și aplicarea coeficientului Kc6 (Valoarea coeficientului determinat de puterea totală a generatoarelor diesel) la calcularea tarifului final.
Termen: 20 de zile (poate fi prelungit în funcție de complexitate).