Certificat al personalului aeronautic
Certificat al personalului aeronautic, este documentul oficial individual cu termen de valabilitate, emis de către Autoritatea Aeronautică Civilă prin care se acordă deţinătorului dreptul de a desfăşura activităţi aeronautice specificate în acest document, în conformitate cu reglementările naţionale în vigoare.
publicService.steps.title
- 1Depunerea cererii
Cererea se depune către Secretariatul AAC (mun. Chișinău, bd. Dacia 80/2) în original semnată olograf sau electronic la emailul: info@caa.gov.md cu semnătura electronică avansată calificată.
- 2Examinarea cererii și a documentelor anexate
În situația în care documentele justificative nu sunt suficiente pentru procesul de certificare solicitat, termenul de 30 de zile se aplică din momentul prezentării de către solicitant a tuturor documentelor necesare. În dependență de tipul de certificat solicitat, cererea se va examina în conformitate cu: - PIAC-CPN la HG nr.204/2020 (aplicabil pentru organizații de pregătire pentru piloți); - PIAC-ATCO-COP la HG nr.134/2019 (aplicabil pentru organizații de pregătire pentru controlori de trafic aerian); - RAC-APL (aplicabil pentru organizații de pregătire pentru ingineri naviganți).
- 3Perfectarea și eliberarea certificatului
Procedura de certificare a personalului aeronautic, se definitivează cu completarea listei de verificare înainte de emiterea certificatului solicitat care va atesta conformarea cu cerințele aplicabile specifice solicitării fiind asumată de către subdiviziunea PEL AAC. Certificatele se emit în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la semnarea acestora de către Directorul AAC și se eliberează la ghișeul AAC.