Licență pentru importul şi păstrarea alcoolului etilic; importul, păstrarea şi comercializarea angro a producţiei alcoolice şi/sau a berii importate
Document, emis în condițiile legii de autoritatea competentă, prin care se atestă dreptul la importul şi păstrarea alcoolului etilic; importul, păstrarea şi comercializarea angro a producţiei alcoolice şi/sau a berii importate.
Solicitantul licenței pentru importul şi păstrarea alcoolului etilic; importul, păstrarea şi comercializarea angro a producţiei alcoolice şi/sau a berii importate trebuie să întrunească următoarele condiții:
- Deținerea în proprietate sau în locațiune a încăperilor pentru depozite specializate, acoperite şi îngrădite (pentru păstrarea şi comercializarea angro a producției alcoolice).
- Deținerea în proprietate sau în locațiune a încăperilor pentru depozite cu o suprafață de cel puțin 200 m2, pentru păstrarea şi comercializarea angro a berii şi a băuturilor pe bază de bere.
- Marcarea în modul stabilit a producţiei alcoolice supusă accizării cu timbru de acciz, cu excepția berii și a băuturilor pe bază de bere.Importul şi/sau comercializarea angro a alcoolului etilic şi/sau a băuturilor alcoolice importate, în limita prognozei sortimentului prezentat anual.
- Respectarea normelor privind protecția muncii, anti-incendiare, ecologice şi sanitare.
- Depozitarea alcoolului etilic importat numai în depozite-tip.
- Neadmiterea păstrării în depozite specializate a altei producții, decât celei alcoolice.Neadmiterea transmiterii, direct sau indirect, licenţei altor agenţi economici.Neadmiterea comercializării alcoolului etilic importat.Deținerea avizului prealabil eliberat de organul de supraveghere și control la nivel național asupra fabricării și circulației alcoolului etilic și a producției alcoolice la solicitarea autorității de licențiere (pentru importul alcoolului etilic).Conformarea activității întreprinderii la Art. 8 alin. (1) al Legii nr. 116 din18.05.2012 privind securitatea industrială a obiectelor industriale periculoase (în cazul desfășurării activității licențiate, în cadrul obiectelor industrial periculoase) (pentru fabricarea, păstrarea şi/sau comercializarea angro a alcoolului etilic sau a alcoolului etilic distilat).
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Solicitantul (sau reprezentantul său legal) prin apăsarea butonului Solicită se identifică în sistem (https://actpermisiv.gov.md), îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu din cadrul centrului multifuncțional al ASP.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Procesarea cererii
În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal):
a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul: - va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obţinerea licenţei și va primi documentele prezentate de solicitant, și - va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 3 la Legea 160 din 22.07.2011, - va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru examinare. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului.
b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul: - va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor („certificatul constatator”) și - în mod automat va direcționa cererea și setul de documente Departamentului de profil.
- 3Pasul 3. Examinarea cererii
Specialistul responsabil deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor /informației necesare prevăzute expres de legislație, specialistul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilorde remediere pentru a iniția examinarea cererii.
În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a licenței.În ziua înregistrării cererii şi depunerii documentelor stabilite de prezentul articol pentru obţinerea/reperfectarea licenţei, autoritatea de licenţiere înştiinţează organele de control din domeniul fiscal, din domeniul controlului metrologic legal, precum şi organul de supraveghere şi control la nivel naţional asupra fabricării şi circulației alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice.
În cel mult 7 zile lucrătoare de la data înştiinţării, organele de control din domeniul fiscal, din domeniul controlului metrologic legal şi de supraveghere şi control la nivel naţional asupra fabricării şi circulaţiei alcoolului etilic şi a producţiei alcoolice transmit o notificare sau procesul-verbal de control privind rezultatele verificării efectuate.
- 4Pasul 4. Notificarea și achitarea serviciului
Dacă eliberarea actului permisiv este acceptată, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul MPay sau la bancă. În cazul în care taxa se achită la bancă, solicitantul prezintă bonul de plată în original cu semnătură/ștampilă umedă.
publicService.channels.4.title - 5Pasul 5. Perfectarea actului permisiv sau a refuzului
După prezentarea documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea/prelungirea sau reperfectarea licenței specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de șeful Departamentului sau de adjunctul acestuia.
În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.
- 6Pasul 6. Eliberarea actului permisiv
După generarea unui act permisiv, solicitantul sau reprezentantul său legal primește o notificare electronică, cu posibilitatea de a descărca documentul direct din cabinetul personal sau e-mailul solicitantului.
La cerere, actul poate fi emis pe suport de hârtie la sediul ASP, la adresa mun. Chișinău, A. Pușkin 47, etaj 3, birou 308.