Licenţă pentru producerea, asamblarea, importul, exportul, reexportul, depozitarea, comercializarea articolelor pirotehnice şi/sau prestarea serviciului "Spectacole pirotehnice şi focuri de artificii" cu articole pirotehnice de divertisment de destinaţie profesională
Document, emis în condițiile legii de autoritatea competentă, prin care se atestă dreptul la producerea, asamblarea, importul, exportul, reexportul, depozitarea, comercializarea articolelor pirotehnice şi/sau prestarea serviciului „Spectacole pirotehnice şi focuri de artificii” cu articole pirotehnice de divertisment de destinaţie profesională.
Licenţa se eliberează persoanei fizice sau juridice care întruneşte următoarele condiţii:
- Dispunerea de spaţii destinate proiectării, experimentării, producerii, asamblării, depozitării sau, după caz, destinate comercializării articolelor pirotehnice, controlate cu întocmirea procesului-verbal de control de rigoare de către organul supravegherii de stat a măsurilor contra incendiilor;
- Dispunerea de transport specializat pentru transportul mărfurilor periculoase, corespunzător condiţiilor stabilite în Acordul european referitor la transportul rutier internaţional al mărfurilor periculoase (ADR) sau existența unui contract încheiat pentru prestarea serviciilor de transport cu o persoană care dispune de transport specializat pentru transportul mărfurilor periculoase;
- Dispunerea de cel puțin un angajat care deține carnet de pirotehnician autorizat;
- Angajarea persoanelor care au împlinit vârsta de 18 ani, sunt apte din punct de vedere psihologic şi medical şi nu au antecedente penale;
- Respectarea normelor ecologice, sanitare, anti incendiare şi de protecţie a muncii.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Solicitantul (sau reprezentantul său legal) prin apăsarea butonului Solicită se identifică în sistem (https://actpermisiv.gov.md), îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu din cadrul centrului multifuncțional al ASP.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Procesarea cererii
În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal):
a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul: - va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obţinerea licenţei și va primi documentele prezentate de solicitant, și - va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 3 la Legea 160 din 22.07.2011, - va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru examinare. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului.
b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul: - va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor („certificatul constatator”) și - în mod automat va direcționa cererea și setul de documente Departamentului de profil.
- 3Pasul 3. Examinarea cererii
Specialistul responsabil deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor /informației necesare prevăzute expres de legislație, specialistul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilorde remediere pentru a iniția examinarea cererii. În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a licenței și scrie proiectul deciziei de eliberare a Licenței, care este aprobată si semnată (sau respinsă) de șeful Departamentului.
- 4Pasul 4. Notificarea și achitarea serviciului
Dacă eliberarea actului permisiv este acceptată, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul MPay sau la bancă. În cazul în care taxa se achită la bancă, solicitantul prezintă bonul de plată în original cu semnătură/ștampilă umedă.
publicService.channels.4.title - 5Pasul 5. Perfectarea actului permisiv sau a refuzului
După prezentarea documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea/prelungirea sau reperfectarea licenței specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de șeful Departamentului sau de adjunctul acestuia.
În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.
- 6Pasul 6. Eliberarea actului permisiv
După generarea unui act permisiv, solicitantul sau reprezentantul său legal primește o notificare electronică, cu posibilitatea de a descărca documentul direct din cabinetul personal sau e-mailul solicitantului.
La cerere, actul poate fi emis pe suport de hârtie la sediul ASP, la adresa mun. Chișinău, A. Pușkin 47, etaj 3, birou 308