Înregistrarea de stat a întreprinzătorilor individuali
Pentru înregistrarea de stat a întreprinzătorilor individuali se depun următoarele documente:
- cererea de înregistrare, conform modelului aprobat de organul înregistrării de stat;
- informaţia privind beneficiarul efectiv;
- documentul ce confirmă achitarea taxei de înregistrare.
În cadrul procedurii înregistrării de stat, organul înregistrării de stat va efectua procesul de înregistrare (luare la evidenţă) fiscală, statistică, medicală şi socială a întreprinzătorului individual prin transmitere autorităţilor vizate, în format electronic, a datelor privind înregistrarea acestuia cu eliberarea pentru întreprinzătorul individual a înştiinţării respective.
Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Cererea este depusă de către solicitant sau reprezentantul său legal (MPower) cu prezentarea documentelor necesare prin următoarele modalități:
- la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului;
- prin intermediul poştei electronice la adresa de email: inregistrare.ud@asp.gov.md (în formă de documente electronice semnate cu semnătura electronică);
- prin scrisoare recomandată remisă la adresa poştală: str. A. Puşkin, 47, mun. Chişinău.
- 2Pasul 2. Achitarea serviciului
Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.
publicService.channels.4.title - 3Pasul 3. Procesarea și Examinarea
Procesarea cererii
Registratorul în domeniul înregistrării de stat:
- primește și înregistrează corespunzător cererea privind înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual și recepționează documentele prezentate de solicitant;
- generează certificatul prin care se atestă că persoana fizică nu figurează în calitate de asociat al unei întreprinderi care nu funcționează şi care nu a fost lichidată în modul stabilit de lege sau care are datorii la bugetul public național;
- eliberează avizul de plată;
- eliberează bonul de confirmare a primirii cererii;
- deschide dosarul de evidență, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor stabilite de lege.
Examinarea cererii
În cazul depunerii setului complet de acte prevăzute expres de legislație:
- examinează cererea și documentele prezentate pentru înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual, în vederea corespunderii acestora cerințelor stabilite de lege;
- efectuează înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual cu emiterea deciziei privind înregistrarea de stat;
- efectuează procesul de înregistrare (luare la evidență) fiscală, statistică, medicală şi socială a întreprinzătorului individual prin transmitere autorităților vizate, în format electronic, a datelor privind înregistrarea acestuia prevăzute la art. 33 alin. (2) al Legii nr.220/2007, cu eliberarea înștiințării respective.
Amânarea de eliberare
În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, registratorul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția reexaminarea cererii.
- 4Pasul 4. Eliberarea deciziei
Decizia de înregistrare se eliberează la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului, solicitantului personal, reprezentantului său legal sau cu utilizarea, după caz, a împuternicirilor de reprezentare eliberată prin intermediul SI MPower.