Înregistrarea de stat a întreprinzătorilor individuali

Pentru înregistrarea de stat a întreprinzătorilor individuali se depun următoarele documente:

  • cererea de înregistrare, conform modelului aprobat de organul înregistrării de stat;
  • informaţia privind beneficiarul efectiv;
  • documentul ce confirmă achitarea taxei de înregistrare.

În cadrul procedurii înregistrării de stat, organul înregistrării de stat va efectua procesul de înregistrare (luare la evidenţă) fiscală, statistică, medicală şi socială a întreprinzătorului individual prin transmitere autorităţilor vizate, în format electronic, a datelor privind înregistrarea acestuia cu eliberarea pentru întreprinzătorul individual a înştiinţării respective.

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea este depusă de către solicitant sau reprezentantul său legal (MPower) cu prezentarea documentelor necesare prin următoarele modalități:

    1. la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului;
    2. prin intermediul poştei electronice la adresa de email: inregistrare.ud@asp.gov.md (în formă de documente electronice semnate cu semnătura electronică);
    3. prin scrisoare recomandată remisă la adresa poştală: str. A. Puşkin, 47, mun. Chişinău.

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și Examinarea

    Procesarea cererii

    Registratorul în domeniul înregistrării de stat:

    • primește și înregistrează corespunzător cererea privind înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual și recepționează documentele prezentate de solicitant;
    • generează certificatul prin care se atestă că persoana fizică nu figurează în calitate de asociat al unei întreprinderi care nu funcționează şi care nu a fost lichidată în modul stabilit de lege sau care are datorii la bugetul public național;
    • eliberează avizul de plată;
    • eliberează bonul de confirmare a primirii cererii;
    • deschide dosarul de evidență, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor stabilite de lege.

    Examinarea cererii

    În cazul depunerii setului complet de acte prevăzute expres de legislație:

    • examinează cererea și documentele prezentate pentru înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual, în vederea corespunderii acestora cerințelor stabilite de lege;
    • efectuează înregistrarea de stat a întreprinzătorului individual cu emiterea deciziei privind înregistrarea de stat;
    • efectuează procesul de înregistrare (luare la evidență) fiscală, statistică, medicală şi socială a întreprinzătorului individual prin transmitere autorităților vizate, în format electronic, a datelor privind înregistrarea acestuia prevăzute la art. 33 alin. (2) al Legii nr.220/2007, cu eliberarea înștiințării respective.

    Amânarea de eliberare

    În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, registratorul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția reexaminarea cererii.

  • 4
    Pasul 4. Eliberarea deciziei

    Decizia de înregistrare se eliberează la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului, solicitantului personal, reprezentantului său legal sau cu utilizarea, după caz, a împuternicirilor de reprezentare eliberată prin intermediul SI MPower.

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
buttons.more
publicService.allowsMPower
publicService.allowsMPowerLink
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.