Autorizarea, redactarea, coordonarea textelor publicitare
Serviciul este prestat persoanelor juridice – furnizori de publicitate pentru a asigura o corectitudine lingvistică maximă (ortografică, terminologică, gramaticală, sintactică și stilistică) a textelor cu mesaje publicitare.
Cerințe față de solicitant:
Publicitatea trebuie să fie identificată fără ca consumatorul de publicitate să dețină cunoştinţe speciale. Publicitatea trebuie să conțină informații ce corespund realității.
Este interzisă:
- publicitatea subliminală;
- publicitatea înșelătoare;
- publicitatea imorală;
- publicitatea discriminatorie;
- publicitatea sexistă;
- publicitatea care poate provoca panică, poate instiga la violenţă sau la acţiuni periculoase, în măsură să prejudicieze sănătatea ori să ameninţe securitatea oamenilor;
- publicitatea care încurajează, în mod direct sau indirect, un comportament contrar legii;
- publicitatea care conține în mod nejustificat imagini ale unor situații periculoase, acțiuni, exerciții, obiceiuri, prin care sunt ignorate securitatea sau mijloacele de securitate;
- publicitatea prin care se denigrează produse, servicii sau profesii, chiar fără a fi menționate explicit;
- publicitatea care utilizează neautorizat simbolica de stat a Republicii Moldova sau a altor state;
- publicitatea care nu este însoțită de datele de identificare în publicitate și/sau mijloacele de individualizare ale furnizorului de publicitate sau ale difuzorului de publicitate;
- publicitatea care conține un text necorespunzător din punctul de vedere al normelor ortografice curente.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Solicitantul (sau reprezentantul său legal) depune cererea și documentele necesare pentru verificarea textului publicitar din punct de vedere lingvistic:mun. Chişinău, str. Aleksandr Pușkin, nr.47, etajul 3, bir. 324; 325;la adresa de email: terminologie@asp.gov.md.
- 2Pasul 2. Achitarea serviciului
Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.
publicService.channels.4.title - 3Pasul 3. Examinarea / Aprobarea / Perfectarea certificatului
La examinare, specialistul consultă cadrul legal, alte surse de informaţie: dicţionare, enciclopedii tipărite şi electronice. Dacă textul publicitar corespunde lingvistic, imaginea /macheta cu textul publicitar se semnează de către specialistul Secţiei, împuternicit conform fişei de post, cu aplicarea ştampilei „APROBAT”.
Specialistul perfectează proiectul Certificatului de aprobare a textului publicitar pe blancheta cu antet a Departamentului înregistrare şi licenţiere a unităţilor de drept al ASP (Secţia de terminologie şi servicii lingvistice), în 2 exemplare, dintre care unul pentru solicitant, iar altul pentru dosarul de evidenţă a solicitantului şi prezintă (împreună cu cererea, imaginea/macheta aprobată şi dovada achitării taxei) şefului Secţiei spre semnare.
Perfectarea Certificatului de aprobare a textului publicitar/sloganului elaborat. Imaginea/macheta cu textul publicitar cu ştampila „APROBAT” şi semnată de către specialistul Secţiei va fi anexată la certificat şi constituie parte integrantă a acestuia.
- 4Pasul 4. Eliberarea certificatului de aprobare
Certificatul de aprobare a textului publicitar şi imaginea/macheta cu textul publicitar cu ştampila „APROBAT” se eliberează solicitantului. În cazul în care textul necesită a fi redactat, specialistul pe imagine/machetă scrie textul publicitar redactat, sub semnătură. În acest sens, solicitantul prezintă, suplimentar, la cerere imaginea/macheta cu textul publicitar redactat.