Înregistrarea de stat a gospodăriilor ţărăneşti (de fermier)

Gospodăria ţărănească (de fermier) se înregistrează de către fondatorul ei la structura teritorială a organului înregistrării de stat în a cărei rază de competenţă se află unitatea administrativ-teritorială de nivelul întâi în care fondatorul deţine teren. În cazul în care fondatorul deţine terenuri amplasate în hotarele a două sau mai multe unităţi administrativ-teritoriale de nivelul întâi, cererea de înregistrare a gospodăriei ţărăneşti se prezintă structurii teritoriale a organului înregistrării de stat alese de fondator.

Administrator al gospodăriei ţărăneşti (de fermier) este fondatorul, iar în cazul eliberării fondatorului din funcţie, unul dintre membri care a atins vârsta de 18 ani şi are capacitate de exerciţiu deplină, ales de ceilalţi membri ai gospodăriei. În cazul constituirii gospodăriei ţărăneşti dintr-o singură persoană poate fi numit în calitate de administrator o altă persoană terţă, faptul consemnându-se în Registrul de stat al gospodăriilor ţărăneşti.

Pot fi membri ai gospodăriei ţărăneşti (de fermier), în afară de fondator, următoarele persoane apte de muncă: soţul (soţia), părinţii, copiii, inclusiv adoptivi, fraţii, surorile şi nepoţii lui care au atins vârsta de 16 ani, precum şi alte persoane care sânt membri ai familiei respective.

Cerințe față de solicitant:

Persoana fizică nu este:

  • înregistrată deja în calitate de întreprinzător individual sau deţinînd o gospodărie ţărănească (de fermier);
  • lipsită prin hotărârea instanței de judecată de dreptul de a practica activitate de întreprinzător.

Pe numele persoanei fizice nu sunt:

  • aplicate interdicții de înregistrare emise de instanța judecătorească sau de executorul judecătoresc;
  • înregistrate anterior întreprinderi care nu funcționează şi care nu au fost lichidate în modul stabilit de lege sau care au datorii la bugetul public național.

Programarea prealabilă pentru solicitarea serviciilor în subdiviziunile teritoriale ale ASP este disponibilă accesând link-ul: https://programare.asp.gov.md/qwebbook/index.jsp?lang=ro

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea și documentele necesare pot fi transmise organului înregistrării de stat:

    1) la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului, pe suport de hârtie, personal sau de către reprezentant împuternicit prin MPower;

    2) prin intermediul poştei electronice la adresa de email: inregistrare.ud@asp.gov.md;

    3) prin scrisoare recomandată remisă la adresa poştală: str. Puşkin A., 47, mun. Chişinău.

  • 2
    Pasul 2. Achitarea serviciului

    Achitarea tarifului pentru serviciul solicitat prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice MPay.

    publicService.channels.4.title

  • 3
    Pasul 3. Procesarea și Examinarea

    Registratorul în domeniul înregistrării de stat:

    • primește și înregistrează corespunzător cererea privind înregistrarea de stat a gospodăriei ţărăneşti și recepționează documentele prezentate de solicitant;
    • generează certificatul prin care se atestă că persoana fizică nu figurează în calitate de asociat al unei întreprinderi care nu funcționează şi care nu a fost lichidată în modul stabilit de lege sau care are datorii la bugetul public național sau că nu este înregistrată deja în calitate de întreprinzător individual sau deţinînd o gospodărie ţărănească (de fermier);
    • eliberează avizul de plată;
    • eliberează bonul de confirmare a primirii cererii;
    • deschide dosarul de evidență, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor stabilite de lege. 

    a) în cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, registratorul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția reexaminarea cererii.

    b) în cazul depunerii setului complet de acte prevăzute expres de legislație:

    • verifică identitatea și capacitatea de exercițiu a persoanei fizice;
    • examinează cererea și documentele prezentate pentru înregistrarea de stat a gospodăriei ţărăneşti, în vederea corespunderii acestora cerințelor stabilite de lege;
    • efectuează înregistrarea de stat a gospodăriei ţărăneşti cu emiterea deciziei privind înregistrarea de stat;
    • efectuează procesul de înregistrare (luare la evidență) fiscală, statistică, medicală şi socială a gospodăriei ţărăneşti prin transmitere autorităților vizate, în format electronic, a datelor privind înregistrarea acestuia prevăzute la art. 33 alin. (2) al Legii nr.220/2007, cu eliberarea înștiințării respective.


  • 4
    Pasul 4. Eliberarea deciziei

    Decizia privind înregistrarea de stat a gospodăriei ţărăneşti se eliberează solicitantului la ghișeul subdiviziunii teritoriale de prestare a serviciului.

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.