Elaborarea recomandărilor generale privind necesităţile de reabilitare și incluziune socială ale persoanei cu dizabilităţi.
Recomandările generale privind necesităţile de reabilitare și incluziune socială ale persoanei cu dizabilităţi se elaborează de Consiliul Naţional pentru Determinarea Dizabilităţii şi Capacităţii de Muncă, instituţie publică, subordonată Ministerului Muncii și Protecţiei Sociale, unica instituție abilitată cu funcţii în domeniul determinării gradului de dizabilitate.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea solicitării și a dosarului.
Pentru inițierea procedurii de elaborare a recomandărilor generale privind necesitățile de reabilitare și incluziune socială, persoana trebuie să depună solicitarea și dosarul complet la structura teritorială a Consiliului Național pentru Determinarea Dizabilității și Capacității de Muncă. Instituția medico-sanitară inițiază procedura prin întocmirea fișei de trimitere (formularul F-088/e) completată în Sistemul informațional automatizat „Asistența medicală primară” sau „Asistența medicală spitalicească”. La depunerea cererii, se anexează copia actului de identitate și, după caz, copia actelor de studii.
- 2Pasul 2. Examinarea solicitării și a dosarului.
Dosarul este examinat de managerul de caz al Consiliului. Acesta colaborează cu experții în domeniul social și medical pentru a analiza documentația. Dacă este necesar, persoana poate fi invitată pentru verificări suplimentare. Consiliul poate solicita documente suplimentare de la instituțiile medicale sau alte autorități responsabile. Decizia finală este emisă în termen de 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării cererii.
- 3Pasul 3. Expedierea actelor emise de către Consiliul Național pentru Determinarea Dizabilității și Capacității de Muncă.
După finalizarea evaluării, actele emise, cum ar fi certificatul de încadrare în grad de dizabilitate și programul individual de reabilitare și incluziune socială, sunt înregistrate în Sistemul informațional automatizat și transmise către persoana solicitantă prin poștă, email sau portalul cetățeanului. Persoana poate solicita și eliberarea personală a documentelor.
- 4Pasul 4. Contestarea
În cazul în care persoana nu este de acord cu decizia de încadrare sau neîncadrare în grad de dizabilitate, aceasta poate contesta decizia în termen de 30 de zile lucrătoare de la comunicare. Contestația se depune la structurile teritoriale ale Consiliului sau direct la Consiliu. Un alt manager de caz va reexamina dosarul, iar dacă sunt divergențe, dosarul va fi remis serviciului de control pentru o decizie finală.