Demers de executare a lucrărilor de dinamitare sau a lucrărilor cu materiale explozive
Instituirea unui grad de protecție a intereselor vitale ale persoanei și ale societății față de eventualele avarii la obiectivele industriale periculoase și față de efectele acestora, asigurat prin aplicarea unui complex de măsuri privind pregătirea organizatorică și tehnică a agenților economici pentru desfășurarea activităților la obiectivele industriale periculoase.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Înregistrarea în sistem
Solicitarea poate fi depusă personal (sau prin reprezentantul legal):
1) online, prin apăsarea butonului Solicită;
2) la ghișeul INST, pe adresa: Casa presei, Str. Pușkin 22 municipiul Chișinău, MD-2012, cu încărcarea ulterioară în SIA GEAP (act permisiv).
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Procesarea cererii
În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal):
a) depune cererea și încarcă documente personal direct în sistem, sistemul:- Va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și a documentelor (Certificatul constatator).- În mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente.
b) Depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul:- Va primi și va înregistra corespunzător cererea de solicitare a Demersului și va primi documente prezentate de solicitant;- Va elibera imediat și necondiționat solicitantului Certificatul constatator de recepționare a cererii.- Va expedia dosarul (copiile electronice ale cererii și ale documentelor prezentate) autorității emitente pentru verificare. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când aceasta nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului.
- 3Pasul 3. Examinarea cererii
Specialistul din cadrul autorității emitente deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a relua examinarea cererii.
- 4Pasul 4. Inspecția la fața locului
Inspectorul examinează cazul și organizează efectuarea inspecției la fața locului și în baza rezultatelor elaborează Referatul tehnic.
- 5Pasul 5. Perfectarea refuzului
În cazul neprezentării documentelor prevăzute de legislație în perioada suspendării examinării, precum și în cazul în care Referatul tehnic este negativ, se scrie o scrisoare de refuz(respingere), cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, cu înștiințarea directă a solicitantului. Scrisoarea se va examina și semna de către directorul Inspectoratului Național de Supraveghere Tehnică.
- 6Pasul 6. Perfectarea Actului permisiv
În cazul în care referatul tehnic este pozitiv, specialistul întocmește (perfectează) actul permisiv, care se va examina și semna de către directorul INST.
- 7Pasul 7. Eliberarea Actului permisiv
În cazul în care actul permisiv (scrisoarea) este gata, solicitantul (reprezentantul legal) primește o notificare electronică, descarcă actul permisiv și confirmă recepționarea documentului.
- 8Pasul 8. Eliberarea actului permisiv pe suport de hârtie
În cazul în care actul permisiv se eliberează pe suport de hârtie ( la solicitare sau conform cerințelor instituției solicitante), recepționarul tipărește actul permisiv, îl livrează solicitantului (sau reprezentantului său legal) cu solicitarea recepționării actului.