Eliberarea certificatului privind înscrierile în Registrul bunurilor imobile
Certificatul despre înscrierile în Registrul bunurilor imobile este o informație privind înscrierile la zi ce se conțin în Registrul bunurilor imobile, care cuprinde date oficiale referitor la bunul imobil identificat prin număr cadastral (adresa sau locul amplasării, suprafața, modul de folosință); titularul dreptului de proprietate şi actele în temeiul cărora a fost înregistrat dreptul de proprietate; date referitor la alte drepturi reale înregistrate, notări şi restricții (grevări, interdicții) instituite asupra bunului imobil şi dreptului de proprietate asupra lui. Certificatul fără datele personale: IDNP și domiciliul titularilor, poate fi solicitat de orice persoană.
publicService.steps.title
- 1Pas 1. Depunerea cererii
Cererea poate fi depusă:
- online, prin accesarea butonului Solicită;
- la ghişeu, din cadrul Centrului multifuncţional din raza serviciului cadastral teritorial unde se află bunul imobil.
Pentru programare prealabilă, accesați acest link.
publicService.channels.2.title - 2Pas 2. Achitarea serviciului
Serviciul poate fi achitat:
- online, prin intermediul serviciului guvernamental MPay;
- la ghișeu.
Notă: Serviciile solicitate în ziua adresării, pot fi comandate atât la ghișeul de primire cât și online, cu achitare până la ora 1100.
- 3Pas 3. Eliberarea certificatului
Extrasul poate fi obținut:
- online, în MCabinet;
- livrare prin intermediul servicului MDelivery, la adresa indicată;
- la sediul Serviciului cadastral teritorial, în a cărei rază de activitate se află bunul imobil, cu excepția mun. Chișinău, r. Șoldănești și r. Criuleni.
Notă: La momentul eliberării documentului, sunt obligate să prezinte actele confirmative în original persoanele:
– fără semnătură electronică;
– care au depus cererea prin procură;
– care au calitatea de moștenitori.

Beneficiază de înlesniri la serviciul comandat la ghișeu de eliberare a Certificatului despre înscrierile în Registrul bunurilor imobile, care se prestează în mod gratuit, în termenul maximal stabilit pentru prestarea serviciului respectiv (3 zile lucrătoare), următoarelor categorii de persoane fizice: 1) persoanelor cu dezabilitate severă, accentuată sau medie, la cererea personală sau prin reprezentant împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție; 2) pensionarilor beneficiari de pensii pentru limită de vârstă în condițiile Legii nr.156/1998 privind sistemul public de pensii, la cererea personală sau prin reprezentant împuternicit prin procură autentificată de notar sau de alte persoane abilitate prin lege cu astfel de funcție, pentru bunurile imobile în care sunt înregistrați la domiciliu, precum și pentru terenurile agricole și grădinile deținute în proprietate (condiție prevăzută în Hotărârea de Guvern nr.130/2025).