Conferirea/modificarea adresei unui bun imobil
Conferirea/ modificarea adresei pentru o clădire sau încăpere izolată nou construite sau nou-formate în procedura formării bunurilor imobile. Adresa atribuită se înscrie în Registrul de stat al unităților administrativ–teritoriale şi al adreselor şi serveşte drept referinţă pentru alte sisteme informaţionale oficiale ce folosesc datele despre adresa bunului imobil.
Cerinţe faţă de solicitanţi:
- Titularul dreptului de proprietate asupra bunului imobil.
- Executantul lucrării cadastrale, în cadrul lucrărilor efectuate în baza solicitării proprietarului bunului imobil.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Cererea se depune de către proprietarul bunului imobil sau reprezentantul acestuia la Centrele multifuncționale din raza serviciului cadastral teritorial unde se află bunul imobil respectiv. Din categoria obiectelor adresabile fac parte: clădiri, inclusiv cele nefinalizate și viitoare, intrări principale în clădiri, încăperi izolate, inclusiv cele viitoare, parcuri, piețe publice, zone de odihnă sau de recreare, terenuri sportive, parcări auto autorizate, alte obiecte autorizate în care poate fi desfășurată o activitate umană.
- 2Pas 2. Examinarea cererii și conferirea adresei
Examinarea materialelor cadastrale și a informației din planul cadastral digital. Conferirea adresei poștale și înregistrarea acesteia în Registrul de stat al unităților administrativ-teritoriale și al adreselor potrivit legislației cu întocmirea Deciziei și Certificatului privind conferirea adresei bunului imobil. Actualizarea informației din planul cadastral digital.
- 3Pas 3. Eliberarea actelor
Eliberarea actelor se realizează la ghișeul CMF