Efectuarea notărilor în Registrul bunurilor imobile
Notarea în Registrul bunurilor imobile a drepturilor de creanţă, faptelor juridice şi raporturilor juridice ce au legătură cu bunul imobil înregistrat (ex. contractul de arendă / locaţiune, antecontractul, interdicţia de înstrăinare sau grevarea dreptului înscris, altele prevăzute de lege).
Cerinţe faţă de solicitanţi: Serviciul poate fi solicitat de titularul dreptului, de persoana îndreptățită potrivit cadrului legal. În cazul notării contractului de locaţiune / arendă, neautentificat notarial, la ghişeul registratorului se vor prezenta ambele părţi ale contractului.
publicService.steps.title
- 1Pas 1. Depunerea cererii
Cererea se depune la ghişeul Centrului multifuncţional din raza serviciului cadastral teritorial unde se află bunul imobil.
- 2Pas 2. Achitarea serviciului
Serviciul se achită prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay.
publicService.channels.4.title - 3Pas 3. Examinarea cererii
a) Solicitarea dosarelor din arhivă în SCT unde nu este SMAE-ELO; b) Ridicarea dosarului din arhivă în SCT unde nu este SMAE_ELO; c) Examinarea documentelor; d) Luarea deciziei privind notarea, prelungirea termenului de examinare, refuzul în efectuarea notării, după caz; e) Perfectarea deciziei de prelungire a termenului de examinare, de refuz, după caz.
- 4Pas 4. Înregistrarea sau modificarea înscrierilor în registru
a) Efectuarea înscrierilor în registru; b) Îndosarierea documentelor; c) Aplicarea parafei pe document, după caz; d) Confirmarea executării cererii.
- 5Pas 5. Restituirea documentelor și transmiterea dosarului
a) Restituirea documentelor și transmiterea dosarului; b) Arhivarea dosarului; c) Eliberarea documentelor, după caz.