Aviz pentru participare la licitațiile publice în domeniul executării lucrărilor de construcții

Serviciul de obținere a avizului pentru participare la licitațiile publice în domeniul executării lucrărilor de construcții, reprezintă conformarea autorităților contractante și ofertanților la inițierea şi desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice de lucrări sau procedurilor de achiziţii publice de servicii de proiectare și de lucrări, cu documentaţia standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări. Avizul pentru participare la licitațiile publice în domeniul executării lucrărilor de construcții reprezintă documentul constatator prin care Inspectoratul constată unele fapte juridice și întrunirea condițiilor stabilite de lege, atestând învestirea solicitantului cu o serie de drepturi și de obligații pentru realizarea și participarea la licitațiile publice de lucrări.Serviciul presupune emiterea avizului pentru participare la licitațiile publice în domeniul executării lucrărilor de construcții la obiectele finanțate din bugetul de stat sau bugetele locale. Serviciul este obligatoriu pentru persoane fizice şi juridice, investitori, executanţi, cu activitate de execuție a lucrărilor de construcție/reconstrucție a construcţiilor instalaţiilor aferente.

Avizul pentru participare la licitațiile publice în domeniul executării lucrărilor de construcții la obiectele finanțate din bugetul de stat sau bugetele locale este necesar de obținut pentru realizarea și participarea la licitațiile publice de lucrări.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea se depune:

    1) la ghișeul INST pe adrersa: Casa presei, str. Pușkin 22, municipiul Chișinău, MD-2012;

    2) prin e-mail la adresa: secretariat@inst.gov.md.

     Notă: În Atașamente se găsește formularul de cerere-model.

    docx

  • 2
    Pasul 2. Procesarea și Examinarea

    Cererea de solicitare privind emiterea avizului pentru participare la licitații publice cu dosarul (lista actelor necesare), este recepționată și înregistrată de către Serviciul managementul documentelor. Conducerea Inspectoratului aplică rezoluţie şi stabilește executorul responsabil de examinare (după caz a grupului de lucru). În termen de 3 zile Serviciul managementul documentelor emite actul confirmativ de recepționare. Inspectoratul urmează să verifice corectitudinea îndeplinirii cererii cât și prezența anexelor obligatorii la ea în termen de 3 zile lucrătoare din momentul înregistrării cererii. Persoana responsabilă va examina corespunderea informației prezentate de către solicitant în cerere și anexe cu situația de facto, pregătește proiectul avizului pentru participare la licitații publice și coordonează cu subdiviziunile, conform Regulamentului.

    La admiterea cererii proiectul avizului va fi elaborat strict pe compartimenete/domenii după cum este solicitat în cererea agentului economic, iar la compartimentul ”Notă” executorul va consemna subcategoriile, conform blanchetei de cerere. În cazul în care cererea a fost întocmită incorect, sau anexele acesteia nu conțin integral lista actelor obligatorii și/sau complet informația, executorul întocmește un demers pentru informarea solicitantului despre suspendarea examinării acesteia până la înlăturarea neconformităților.

  • 3
    Pasul 3. Emiterea/suspendarea Avizului

    Urmare a examinării actelor anexate, Inspectoratul va emite Avizul, care poate fi recepționat la ghișeul INST. În cazul suspendării examinării cererii din cauza întocmirii incorecte și/sau anexele acesteia nu conțin integral lista actelor obligatorii și/sau complet informația, prestatorul (INST) va informa beneficiarul/solicitantul despre condițiile de remediere prin scrisoarea de răspuns. Demersul privind suspendarea examinării cererii de emitere a Avizului va fi expediat solicitantului pe adresa poștală sau electronică, indicată în cerere.  

Inspectoratul Național pentru Supraveghere Tehnică
buttons.more
publicService.categories.title
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.