Licența pentru activitatea de broker vamal

Document, emis în condițiile legii de autoritatea competentă, prin care se atestă dreptul la activitatea de broker vamal.

Cerințe față de solicitant:

  • Desfășurarea activității licențiate în conformitate cu Codul vamal şi cu alte acte normative;
  • Dispunerea de o bază tehnica-materială care să permită desfășurarea activității de broker vamal;
  • Dispunerea de echipamente informaționale şi de comunicație adecvate utilizării sistemului informațional vamal;
  • Neadmiterea încălcărilor sistematice ale reglementărilor vamale și/sau fiscale care aduc prejudiciu bugetului de stat;
  • Dispunerea, pentru asigurarea responsabilității pentru plățile vamale calculate, de 2 000 000 (două milioane) lei moldovenești în formă de depozit depus pe contul organului vamal sau sub formă de garanție bancară eliberată pe numele organului vamal;
  • Corespunderea altor cerințe prevăzute de lege.

publicService.steps.title

  • 1
    Pas 1. Depunerea cererii

    Solicitantul (sau reprezentantul său legal) personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, depune cererea prin apăsarea butonului Solicită, îndeplinește cererea și încarcă documentele necesare.

    publicService.channels.2.title

  • 2
    Pas 2. Procesarea cererii

    În cazul când Solicitantul (sau reprezentantul său legal): a) depune cererea și documentele necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul: - va primi și va înregistra corespunzător cererea (declaraţia) pentru obţinerea licenţeiși va primi documentele prezentate de solicitant; - va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 3 la Legea 160 din 22.07.2011; - va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor însoțitoare) autorității emitente pentru revizuire. Cererea poate fi returnată solicitantului doar în cazul când cererea nu conține informația necesară pentru identificarea solicitantului; b) depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul: - va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor ('certificatul constatator'); - în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente (șefului direcției).

  • 3
    Pas 3. Examinarea cererii

    Autoritatea emitentă (șeful direcției) remite cererea și setul de documente specialistului din direcție pentru executare. Specialistul deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor /informației necesare prevăzute expres de legislație, specialistul va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii.

  • 4
    Pas 4. Elaborarea proiectului deciziei

    În baza setului complet de documente specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a licenței și scrie proiectul deciziei de eliberare a Licenței, care este aprobat si semnat (sau respins) de șeful direcției.

  • 5
    Pas 5. Notificarea și achitarea serviciului

    Dacă eliberarea actului permisiv este acceptată, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul M-Pay sau la bancă.În cazul în care taxa se achită la bancă, solicitantul prezintă bonul de plată în original cu semnătură/ștampilă umedă.

  • 6
    Pas 6. Perfectarea actului permisiv sau a refuzului

    După prezentarea documentului care confirmă achitarea taxei pentru eliberarea/prelungirea sau reperfectarea acesteia, specialistul perfectează actul permisiv care va fi semnat de conducătorul autorității de licențiere sau de adjunctul acestuia. În cazul refuzului cererii specialistul informează solicitantul despre refuz, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării.

  • 7
    Pas 7. Eliberarea actului permisiv

    Specialistul/ recepționarul livrează actul permisiv solicitantului (sau reprezentantului său legal), care confirmă recepționarea prin depunerea semnăturii în Registru.

publicService.disclaimerAgenția Servicii Publice
Agenția Servicii Publice
buttons.more
publicService.cupsDisclaimer
publicService.cupsDisclaimerLink
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.