Înmatricularea autovehiculelor și remorcilor
În procesul înmatriculării autovehiculelor și remorcilor importate pot fi solicitate următoarele servicii:
- Înmatricularea vehiculului, cu eliberarea certificatului de înmatriculare, și eliberarea plăcilor de înmatriculare, inclusiv celor cu simboluri solicitate (Verifică disponibilitatea numărului de înmatriculare).
- Desfășurarea verificărilor privind înmatricularea vehiculului în caz de pierdere sau deteriorare a documentelor atestatoare de drept ori în baza copiilor documentelor de înmatriculare eliberate de alt stat.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Cererea se depune la ghișeul subdiviziunilor teritoriale ale ASP
- 2Pasul 2. Identificarea și expertiza vehiculului
Înmatricularea, cu excepția înmatriculării provizorii pentru probe, se face numai pentru autovehiculele şi remorcile identificate şi verificate de către un expert în identificarea vehiculelor, în sarcina căruia intră:
- atestarea faptului că principalele elemente de identificare ale vehiculului (numărul caroseriei, numărul șasiului și numărul motorului) sunt originale și/sau nu au fost supuse unor modificări neautorizate;
- atestarea identității vehiculului în raport cu datele menționate în certificatul de înmatriculare al acestuia;
- atestarea faptului că formularul-tip al documentului care confirmă înmatricularea anterioară a vehiculului, eliberat de autoritățile competente din ţara de provenienţă, este autentic (numai pentru vehiculele prezentate pentru prima înmatriculare în Republica Moldova).
Rezultatele identificării se indică în raportul de identificare a vehiculului şi sunt valabile timp de 30 de zile lucrătoare. După expirarea acestui termen, vehiculul este supus identificării repetate.
- 3Pasul 3. Achitarea serviciilor
Plata pentru serviciile prestate de către Agenția Servicii Publice se efectuează de către beneficiari concomitent cu depunerea cererii de prestare a serviciului, cu excepția serviciilor prestate pe bază contractuală, pentru care condițiile achitării tarifelor se stabilesc în contract.
Plățile achitate prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice (MPay) pentru serviciile prestate de către Agenția Servicii Publice se încasează în moneda națională, conform tarifelor stabilite de prezenta hotărâre. În cazul în care achitarea tarifelor a fost efectuată prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice (MPay), dovada achitării se verifică prin sistemele informaționale instituționale de către persoana responsabilă de recepționarea cererii, fără a fi solicitată dovada achitării pe purtător de hârtie.
publicService.channels.4.title - 4Pasul 4. Recepționarea certificatului de înmatriculare și a plăcilor de înmatriculare
Certificatul de înmatriculare pentru vehicul și plăcile de înmatriculare se recepționează la ghișeul subdiviziunii teritoriale a ASP personal de către titular, fie representantul lui legal, sau reprezentantul împuternicit prin procură autentificată de notar sau prin împuternicire de reprezentare în baza semnăturii electronice, consemnată în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice (MPower), cu actualizarea de către specialistul a informației în Registrul de stat al vehiculelor.
La cererea solicitantului, certificatul de înmatriculare poate fi livrat la adresa de domiciliu, reședința temporară sau la locul aflării persoanei prin intermediul serviciului guvernamental de livrare (MDelivery).
Pe perioada de confecționare a certificatului de înmatriculare pe suport de policarbonat, beneficiarului i-se va elibera certificatul de înmatriculare provizoriu.