Autorizare sanitar-veterinară de funcţionare
Autorizaţie sanitară veterinară – este document oficial, emis de autoritatea sanitară veterinară competentă, care atestă respectarea cerinţelor sanitare veterinare în instituţiile şi întreprinderile supuse supravegherii sanitare veterinare.
Agenții economici care desfășoară cel puțin una dintre activitățile menționate în anexa nr. 6 pot activa numai dacă acestea au fost supuse procedurii de autorizare/înregistrare sanitară veterinară de către Agenție.
Pentru obținerea autorizației sanitare veterinare, agenții economici sau autoritatea administrației publice locale, în cazurile indicate la art.16 alin.(5) și (6) din Legea nr.231/2010 cu privire la comerțul interior, depun o cerere la subdiviziunile teritoriale pentru siguranța alimentelor, conform modelului din anexa nr. 2.
Autorizarea sanitare veterinare se eliberează conform tarifelor și termenelor specificați în Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activității de întreprinzător.
Pentru orice modificări ulterioare ale procesului tehnologic – modernizare, relocare, extindere ori schimbare a profilului de activitate – se impune solicitarea eliberării de noi autorizații sanitare veterinare de funcționare.
Solicitantul depune cererea prin următoarele modalități:
- Online, în cazul când deține semnătura electronică, accesează portalul serviciilor publice, https://servicii.gov.md/ro/organization/ANSA;
- Fizic, la una din subdiviziunile teritoriale a
Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor la ghișeul unic, unde cu ajutorul recepționarului depune cererea.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea cererii
Se va descrie modalitatea de depunere prin selectarea opțiunii:
- Online;
- Fizic, se apropie la una din subdiviziunile teritoriale al Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor la ghișeul unic, unde cu ajutorul recepționarului se depune cererea.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Procesarea și Examinarea
Autoritatea emitentă (specialistul), examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă (specialistul) va suspenda termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii.
- 3Pasul 3. Achitarea serviciului
Online, achitarea prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay.
publicService.channels.4.title - 4Pasul 4. Eliberarea/amânarea/refuzul de eliberare
- Când actul permisiv este aprobat/refuz, solicitantul (reprezentantul legal) primește o notificare electronică, pe poșta electronică indicată în https://mcabinet.gov.md;
- Fizic, solicitantul poate să recepționeze actul la ghișeul unic al subdiviziunii teritoriale al Agenției unde anterior a fost depusă cererea.