Autorizare generală de furnizare a serviciilor poștale

Autorizarea generală reprezintă regimul juridic care stabilește drepturile și obligațiile specifice domeniului comunicațiilor poștale și care permite furnizarea serviciilor poștale și, după caz, stabilirea și operarea rețelelor poștale pentru furnizarea unor astfel de servicii. Serviciile poștale sunt servicii destinate publicului, constând în colectarea, ambalarea (în caz de necesitate), sortarea, transportul trimiterilor poștale și distribuirea sau înmânarea acestora destinatarilor.

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1: Depunerea Notificării privind intenția furnizării serviciilor poștale

    Orice persoană fizică sau juridică înregistrată în calitate de întreprinzător în Republica Moldova care intenționează să furnizeze servicii poștale, înainte de a începe activitatea, are obligația de a transmite ANRCETI o notificare cu privire la această intenție.Notificarea se va realiza în mod obligatoriu prin completarea formularului-tip stabilit în Anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului de Administrație al ANRCETI cu privire la aprobarea Formularelor-tip ale actelor aferente activității de furnizare a serviciilor poștale.Solicitarea se depune prin una din următoarele modalități: 1) online prin intermediul Sistemului informațional automatizat de gestionare și eliberare a actelor permisive (SIA GEAP) - prin accesarea butonului Solicită; 2) prin depunere, la sediul ANRCETI pe adresa: mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare 134, personal sau de către un reprezentant legal al solicitantului; 3) printr-un înscris în formă electronică, cu aplicarea semnăturii electronice, remis la adresa electronică a ANRCETI: office@anrceti.md.

    publicService.channels.2.title

    docx

  • 2
    Pasul 2: Examinarea (verificarea conformității) setului de acte depus

    Autoritatea emitentă (ANRCETI) verifică respectarea condițiilor de depunere a notificării și documentele însoțitoare. Dacă notificarea împreună cu setul de acte însoțitoare întrunește toate cerințele impuse, notificarea urmează a fi realizată. În caz de neconformitate, ANRCETI, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data transmiterii notificării, cere, în scris, îndeplinirea, de către solicitant, a cerințelor stabilite. Lipsa documentelor necesare sau neîncadrarea în cerințele ce țin de transmiterea, forma și conținutul notificării, poate servi drept temei pentru respingere/refuz în autorizare.

  • 3
    Pasul 3: Înscrierea solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale

    Înscrierea solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale presupune înregistrarea datelor care identifică furnizorul și tipurile serviciilor poștale supuse autorizării generale.

  • 4
    Pasul 4: Eliberarea Certificatului-tip privind depunerea notificării și înscrierii solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale

    Certificatul-tip privind depunerea notificării și înscrierii solicitantului în Registrul Public al furnizorilor de servicii poștale reprezintă actul care atestă faptul obținerii dreptului de a furniza servicii poștale în baza regimului de autorizare generală și se eliberează la ghișeul Agenției.

Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației
buttons.more
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.