Petiția în adresa Serviciului Fiscal de Stat se depune:
a) pe suport de hârtie, prin poștă, la adresa: Constantin Tănase nr. 9, MD-2005, Chișinău, Republica Moldova;
b) pe suport de hârtie, personal, la adresa: Constantin Tănase nr. 9, MD-2005, Chișinău, Republica Moldova;
c) în formă electronică, la adresa electronică mail@sfs.md
sau accesând pagina web oficială a Serviciului Fiscal de Stat, rubrica „Petiții” (https://sfs.md/ro/petitii).
d) verbal, în cadrul programului de audiență cu publicul a Conducerii Serviciului Fiscal de Stat, cu consemnarea într-un proces-verbal. Programul de audiență poate fi accesat pe pagina web oficială a Serviciului Fiscal de Stat, compartimentul „Contacte”, rubrica „Audiența cetățenilor” (https://sfs.md/ro/pagina/contacte).
În conformitate cu prevederile Codului administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018, petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice a petiționarului nu se examinează.
Petiția conține următoarele elemente:
a) numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
b) domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;
c) denumirea autorității publice;
d) obiectul petiției și motivarea acesteia;
e) semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică. Dacă se transmite în formă electronică, petiția trebuie să corespundă cerințelor legale stabilite pentru un document electronic.
Serviciul se prestează gratuit. Emiterea Certificatului este efectuată în regim online, serviciul fiind disponibil 7/24.