Controlul de stat al calității medicamentelor

Controlul de stat al calității medicamentelor se efectuează conform prevederilor și în baza actelor prevăzute ca anexe în Ord. MS Nr. 521/2012 privind controlul de stat al calității medicamentelor.

Solicitanții depun la ghișeul unic Cererea pentru prelevarea probei medii și efectuarea controlului de stat al calității medicamentelor cu actele necesare după cum urmează:

 A. Pentru controlul calităţii medicamentelor fabricate în R. Moldova, producătorul depune la Agenţie:

1) cerere (anexa nr.4);

2) proiectul actului de prelevare a probei, în conformitate cu modelul prezentat (anexa nr. 6);

3) certificatul de calitate al medicamentului eliberat de producător;

 B. Pentru controlul calităţii medicamentelor de import, după efectuarea importului, solicitantul depune la Agenţie:

1) cererea pentru prelevarea probei şi efectuarea controlului de stat al medicamentelor importate (anexa nr.5);

2) copia declaraţiei vamale - 1 exemplar;

3) copia invoice-lui perfectat vamal - 2 exemplare;

4) certificatul de calitate al producătorului;

5) proiectul actului de prelevare a probei pentru controlul de stat al medicamentelor importate, în conformitate cu modelul prezentat (anexa nr.7) în 3 exemplare, precum şi varianta electronică.

 C. Pentru controlul calităţii materiei prime utilizate în fabricarea şi/sau prepararea medicamentelor, solicitantul depune la Agenţie:

1) cererea privind prelevarea probei şi efectuarea controlului de stat al substanţelor medicamentoase (anexa nr.4);

2) copia certificatului de calitate al substanţei medicamentoase eliberat de producător;

3) copia declaraţiei vamale - 1 exemplar;

4) copia invoice-lui perfectat vamal (în cazul importului) - 1 exemplar sau factura de expediere şi transport în cazul procurărilor pe teritoriul R. Moldova;

5) proiectul actului de prelevare a probei medii a materiei prime, în conformitate cu modelul prezentat (anexa nr. 8).

publicService.steps.title

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii

    Cererea poate fi depusă prin email la adresa: office@amdm.gov.md; la Ghișeul unic al AMDM sau în lădița poștală amplasată la Serviciul Pază, intrarea principală a AMDM.(Poșta recepționată din lădița poștală se preia o dată pe zi).

  • 2
    Pasul 2. Procesarea și evaluarea cererii, repartizarea către tipul de control

    Procesarea cererii și evaluarea datelor recepționate,

    Tipuri de control:

    1. preventiv.

    2. ulterior-selectiv.

  • 3
    Pasul 3. Prelevarea/recepționarea probelor

    În cazul controlului preventiv, prelevarea se efectueză de către AMDM.

    În cazul controlului ulterior-selectiv, probele sunt prezentate la AMDM de către solicitant și recepționate de către AMDM.

  • 4
    Pasul 4. Înregistrarea cererii în baza de date LCCM, emiterea bonului de plată

    1. Înregistrarea cererii în baza de date LCCM, codificarea internă a fiecărei serii, elaborarea Fișei Analitice.

    2. Emiterea bonului de plată .

  • 5
    Pasul 5. Achitarea serviciului

    Achitarea poate fi făcută:

    1. prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice MPay (https://mpay.gov.md).
    2. prin intermediul băncilor comerciale, pe contul AMDM.

    publicService.channels.4.title

  • 6
    Pasul 6. Efectuarea controlului calității

    1. Efectuarea testelor de laborator în vederea conformității cu prevederile DAN, în cazul controlului preventiv.

    2. Efectuarea controlului organoleptic, în cazul controlului ulterior-selectiv.3. Introducerea în baza de date LCCM a rezultatelor obținute.

  • 7
    Pasul 7. Emiterea rapoartelor de conformitate

    1. Emiterea Certificatului de calitate/Buletinului de analiză, în cazul controlului preventiv.

    2. Emiterea Registrului medicamentelor, în cazul controlului ulterior-selectiv.

Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale
buttons.more
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.