Înregistrarea produselor alimentare noi
Act administrativ prin care suplimentele alimentare sau produsele alimentare noi sunt înregistrate pentru plasare pe piaţă pe teritoriul Republicii Moldova de către Ministerul Sănătăţii, în urma unei cereri formulate de un solicitant.
Efectuarea expertizei de evaluare a corespunderii produsului alimentar nou prevederilor din Regulamentul sanitar privind produsele alimentare noi, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.925/2009 și elaborarea raportului de evaluare în termen de 70 de zile de la primirea cererii, în conformitate cu recomandările referitoare la aspectele ştiinţifice, aprobate de Ministerul Sănătăţii cu concluzia dacă produsul alimentar poate fi aprobat ca produs alimentar nou în vederea introducerii pe piaţă sau dacă urmează a fi emis ordinul de respingere.
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunerea solicitării
Solicitantul (sau reprezentantul său legal) personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, prin accesarea butonului Solicită depune solicitarea.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Completarea cererii și anexarea documentelor
Solicitantul (sau reprezentantul său legal) îndeplinește cererea (Anexa nr.1) și încarcă documentele necesare, personal sau cu ajutorul recepționarului de la ghișeu.
În cazul depunerii cererii și a documentelor necesare cu ajutorul recepționarului de la ghișeu, recepționarul:
va primi și va înregistra corespunzător cererea de solicitare a certificatului și va primi documentele prezentate de solicitant, și va elibera imediat și necondiționat solicitantului certificatul constatator conform modelului indicat în anexa nr. 2 la Legea 160 din 22.07.2011, și va expedia cazul (copiile electronice ale cererii și a documentelor prezentate) autorității emitente pentru revizuire.
Dacă depune cererea și încarcă documentele personal direct în sistem, sistemul:
va genera automat documentul în format electronic de confirmare a primirii cererii și documentelor („certificatul constatator”) și în mod automat va direcționa cererea și setul de documente autorității emitente.
- 3Pasul 3. Examinarea dosarului
Autoritatea emitentă (specialistul) deschide cazul, examinează cererea și documentele însoțitoare, verifică respectarea condițiilor. În cazul constatării lipsei documentelor/informației necesare prevăzute expres de legislație, autoritatea emitentă (specialistul) va sista termenul de examinare a cererii și va informa imediat despre acest fapt solicitantul cu specificarea și descrierea temeiului suspendării, termenului și acțiunilor de remediere pentru a iniția examinarea cererii.
- 4Pasul 4. Decizia de eliberare a actului
Specialistul examinează cazul și organizează examinările suplimentare pe interior pentru luarea deciziei de eliberare a certificatului.
Specialistul perfectează actul permisiv sau scrie o scrisoare de respingere, cu o justificare corespunzătoare în temeiul prevederilor legii, cu înștiințarea directă a solicitantului și doar în cazul în care solicitantul nu întrunește condițiile expres specificate în lege sau, după caz, nu demonstrează întrunirea acestor condiții în decursul suspendării termenului de examinare a solicitării, care se va examina și semna de directorul autorității emitente.
- 5Pasul 5.Achitarea serviciului
Dacă eliberarea actului permisiv este acceptată, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică și achită taxa stabilită prin serviciul M-pay sau la bancă
- 6Pasul 6: Eliberarea actului
Când actul permisiv (scrisoarea) este gata, solicitantul (sau reprezentantul său legal) primește o notificare electronică, descarcă actul permisiv și confirmă recepționarea documentului. În cazul când actul permisiv se eliberează pe hârtie (la solicitare sau conform cerințelor autorității emitente), recepționarul tipărește actul permisiv, îl livrează solicitantului (sau reprezentantului său legal) și confirmă recepționarea.