Notificare în comerț
Înștiințare a APL privind iniţierea activităţii de comerţ interior, incluzând comerțul cu amănuntul sau cu ridicata și prestarea serviciilor, conform Clasificatorului activităţilor din economia Moldovei (CAEM).
publicService.steps.title
- 1Pasul 1. Depunere solicitare
Cererea de Notificare în comerț poate fi depusă:
• online, accesând butonul Solicită;
• fizic, la ghișeul Administrației Publice Locale de nivelul I din raza unde urmează să se desfășoare activitatea de comerț.
publicService.channels.2.title - 2Pasul 2. Achitarea serviciului
După aprobarea notificării, autoritatea competentă informează solicitantul (sau reprezentantul său legal) despre obligativitatea achitării taxei în termen de 3 zile lucrătoare.
Contul de plată este pus la dispoziția solicitantului:
- online, în Cabinetul personal din SIAGEAP;
- prin e-mail, la adresa indicată;
- pe suport de hârtie, dacă solicitarea a fost depusă la ghișeu.
Taxa poate fi achitată:
- online, prin MPay - dovada achitării este transmisă automat în sistem;
- la bancă - solicitantul trebuie să prezinte dovada achitării încărcând documentul în Cabinetul personal, sau prezentându-l la ghișeu pentru înregistrare.
Dacă în termen de 3 zile lucrătoare nu este prezentată dovada achitării, APL are dreptul să anuleze Înștiințarea de recepționare.
- 3Pasul 3. Înștiințarea de recepționare
Solicitantul (sau reprezentantul legal) primește o notificare electronică și poate descărca:
- Înștiințarea de recepționare, sau
- Înștiințarea privind refuzul de recepționare, în cazul în care notificarea nu poate fi acceptată conform prevederilor legale.
Documentele menționate sunt disponibile și în Cabinetul personal al solicitantului din SIAGEAP.
Comerțul poate începe din data depunerii notificării; dacă în decurs de 3 zile nu se emite nici o notă de respingere, se aplică regula aprobării tacite