Reexaminarea pensiilor de dizabilitate

Reexaminarea pensiei de dizabilitate.

Reexaminarea drepturilor la pensie se efectuează în cazul:

a) apariţiei unor circumstanţe noi referitoare la stagiul de cotizare, venitul asigurat, ce au avut loc până la acordarea drepturilor la pensie;

b) transferării la altă categorie de pensie;

c) persoanelor care continuă să activeze după realizarea dreptului la pensie de dizabilitate;

d) modificării/completării art.5 şi 50 cu prevederi referitoare la circumstanţe ce ţin de perioade necontributive şi de activităţi, care au fost realizate până la stabilirea/reexaminarea pensiei.

Reexaminarea drepturilor la pensie se efectuează şi pentru pensionarii care şi-au realizat dreptul la pensie până la 1 ianuarie 1999, dar numai la prezentarea documentelor ce confirmă stagiul de cotizare.

Pensionarii care activează sau au activat în câmpul muncii după realizarea/reexaminarea dreptului la pensie pentru limită de vârstă/ pot solicita reexaminarea pensiei nu mai des decât o dată la doi ani, cu condiția că pensia calculată conform informației de mai jos este mai mare decât pensia aflată în plată. 

Reexaminarea pensiilor de dizabilitate, stabilite până la 1 ianuarie 2022, se efectuează în raport cu stagiul de cotizare cumulat după realizarea dreptului la pensie de dizabilitate, conform eșalonării.

Stagiu de cotizare după realizarea dreptului la pensie de dizabilitate.

Pensiile stabilite/ reexaminate până la 1 ianuarie 1999:

- 2022 (1 ianuarie) – de la 2 ani.

Pensiile stabilite după 1 ianuarie 1999 și până la 1 ianuarie 2022:

- 2023 (1 ianuarie) – de la 7 ani;

- 2024 (1 ianuarie) – de la 2 până la 7 ani.

Pentru a solicita serviciul la CTAS din raza de domiciliu puteți face o programare prealabilă la linkul: https://servicii.gov.md/programare


Descrierea procesului de obținere a serviciului în cauză

  • 1
    Pasul 1. Depunerea cererii și a documentelor necesare

    Cererea poate fi depusă: a) online prin accesarea butonului Solicită; b) la ghişeul CTAS de la domiciliul solicitantului personal, prin procură sau prin împuternicire de reprezentare eliberată prin MPower.

    Solicită

  • 2
    Pasul 2. Prelucrarea documentelor și emiterea deciziei de stabilire/refuz

  • 3
    Pasul 3. Lansarea procesului tehnologic privind plata și transferul surselor financiare în baza listelor emise din SI ”Protecția Socială” prestatorilor serviciilor de plată

  • 4
    Pasul 4. Distribuirea prestaţiei către beneficiar prin modalitatea de plată selectată

    Livrează

Informația din această pagină este oferită de către Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova. În cazul în care considerați că informația este incompletă sau incorectă, vă rugăm să contactați reprezentanțiiCasa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova
Casa Națională de Asigurări Sociale a Republicii Moldova
Mai multe
Acest serviciu poate fi obținut prin Împuternicire de reprezentare
Crează o împuternicire
Acest serviciu poate fi solicitat și prin intermediul CUPS
Vezi lista CUPS
Categoriile serviciului
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.