Eliberarea informaţiei sau documentelor cerute de birourile notariale în favoarea clientului
publicService.steps.title
- 1Pas 1. Depunere solicitare
Cererea se depune la sediul Ministerului Justiției pe adresa: mun. Chișinău, str. 31 August 1989, nr. 82 sau se transmite prin e-mail la adresa: secretariat@justice.gov.md (în cazul când solicitantul dispune de semnătură electronică sau mobilă), sau prin intermediul oficiului postal (în cazul când solicitantul semnează olograf)
- 2Pas 2. Examinarea solicitării și a documentelor anexate
După înregistrarea cererii/demersului/interpelării, este repartizată executorului pentru examinare și verificarea legalității solicitărilor şi actelor anexate la cerere/demers/interpelare. În cazul în care se depistează unele lipsuri sau neajunsuri acestea se soluționează în procesul de examinare. După înlăturarea neajunsurilor se elaborează de către persoana responsabilă proiectul certificatului de arhivă și se transmite persoanei învestite cu dreptul de a semna actele eliberate din arhiva activității notariale gestionată de Ministerul Justiției pentru definitivarea și semnarea actului solicitat
- 3Pas 3. Emiterea și eliberarea actului
După semnarea certificatului de arhivă de către persoana învestită cu dreptul de a semna actele eliberate din arhiva activității notariale gestionată de Ministerul Justiției, acesta poate fi ridicat la sediul Ministerului Justiției pe adresa: mun. Chișinău, str. 31 August 1989, nr. 82 de către notar sau persoana împuternicită de acesta, sub semnătură, în baza actului de identitate